Totodata, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a respins, vineri, cererea de suspendare a procedurii de atribuire, formulata de catre Metoorex, scrie Mediafax.

La jumatatea lunii aprilie, CNSC a anuntat ca a primit doua contestatii la licitatia pentru achizitia de trenuri noi la metrou si ca asteapta raspunsul DNA privind eventuale nereguli anchetate in legatura cu desfasurarea procedurii organizate de Metrorex, contractul atribuit companiei CAF neputand fi semnat pana la clarificarea situatiei.
Astra Vagoane Calatori, detinuta de omul de afaceri Valer Blidar, si Alstom Transport, parte a grupului francez Alstom, au contestat, la finele lunii martie, la CNSC, licitatia Metrorex.

"Autoritatea contractanta, in cazul nostru Metrorex, a solicitat suspendarea solutionarii cauzei de catre CNSC deoarece exista pe rolul DNA o plangere penala sau o cercetare sau o urmarire penala, cu privire la procedura de achizitie publica in cauza. Noi am solicitat DNA sa ne comunice daca exista sau nu inceperea urmaririi penale. Cand vom primi un raspuns, vom analiza si ne vom pronunta in consecinta. Deocamdata nu stim care va fi raspunsul", a declarat la 15 aprilie, raspunzand unor intrebari pe aceasta tema, presedintele CNSC, Lehel-Lorand Bogdan.

Termenul de solutionare a celor doua contestantii este de 20 de zile, dar procedura nu poate fi lansata in lipsa unui raspuns din partea DNA. Solicitarea catre Directia Nationala Anticoruptie a fost transmisa inainte de sarbatorile de Paste, a spus reprezentantul CNSC.

Licitatia cu o valoare estimata de aproximativ 440 milioane euro, cu TVA, vizeaza achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente. Pentru acest contract, Metrorex a primit la 15 octombrie oferte din partea Astra Vagoane Calatori (1,14 miliarde lei), Alstom Transport (322,2 milioane euro), CAF (309,3 milioane euro), CSR din China (272,3 milioane euro) si Pesa din Polonia (1,5 miliarde lei). Sumele nu includ TVA.

Citeste si:

Presa a relatat in luna martie ca procurorii DNA au facut perchezitii la Metrorex, fiind suspectate fapte de coruptie in cazul licitatiei pentru cumpararea trenurilor. Metrorex anunta in decembrie ca amana pana cel tarziu in luna martie desemnarea castigatorului contractului, din cauza "complexitatii ofertelor".

La 10 martie, administratorul metroului bucurestean a comunicat ca a finalizat etapa de evaluare a ofertelor, dar rezultatele finale, stabilirea castigatorilor si atribuirea contractelor de achizitie publica vor fi comunicate printr-un anunt de atribuire, publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, dupa expirarea termenelor de contestare sau solutionare la CNSC. Contractul estimat la 1,556 miliarde lei fara TVA va fi finantat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, si bani de la buget, potrivit anuntului de participare lansat la jumatatea anului trecut de Metrorex.

Luand in calcul valoarea estimata, contractul ar fi cel mai mare de acest tip incheiat pana in prezent de Metrorex.
Metrorex a mai atribuit companiei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), in anul 2011, un contract in valoare de 97 milioane euro, pentru livrarea a 16 garnituri. Acordul a fost extins la finele anului trecut cu inca opt trenuri, cu un cost de 47 milioane de euro.

Cele mai multe trenuri ale Metrorex sunt produse de compania canadiana Bombardier. Parcul de metrouri al Metrorex include si mai multe trenuri vechi produse de Astra Arad. Cu francezii de la Alstom, Metrorex a incheiat in 2003 un contract cu o durata de 15 ani pentru asigurarea serviciilor de mentenanta a trenurilor.