Supermarketurile sunt banuite ca ar creste preturile speculativ la produsele alimentare in aceasta perioada pentru ca mai apoi sa "mimeze" o scadere cand se va reduce TVA. In acest sens marti la Comisia de agricultura au fost audiati reprezentantii marilor lanturi comerciale. Cum au raspuns acuzatiilor marii retaileri?

Reprezentantii supermarketurilor au sustinut, marti, la Comisia de agricultura, ca nu au facut nicio majorare de pret la produsele alimentare, in perspectiva reducerii TVA si ca aceste preturi vor scadea cu 12%, in timp ce deputatii au aratat ca exista informatii privind cresteri de preturi. Reprezentantii marilor lanturi comerciale au fost audiati la Comisia de agricultura pentru a explica daca au fost facute majorari de preturi in ultima vreme, presedintele Comisiei de agricultura, Nini Sapunaru, aratand ca sunt mai multe informatii privind cresterea preturilor din magazine, iar opinia publica este ingrijorata ca reducerea TVA nu va duce la scaderea acestor preturi, potrivit Mediafax.

Deputatii PSD Ioan Darzu si Liviu Harbuz au spus ca trebuie combatuta orice crestere abuziva a preturilor si incercare a unei "specule" in perioada in care se implementeaza reducerea TVA. Deputatul PSD Petre Daea a aratat ca reducerea TVA a fost inteleasa gresit si i-a intrebat pe reprezentantii marilor lanturi comerciale la ce produse au fost modificate preturi si de s-a facut acest lucru.

In replica, reprezentantul Carrefour, Florin Capatana, vicepresedinte al Asociatiei lanturilor comerciale, a spus ca nu exista nicio modificare de pret si ca niciodata lantul pe care il reprezinta nu a facut o specula. "Noi nu am facut nicio majorare de pret si vom mentine aceleasi preturi pana cand TVA va ajunge la 9%. Exista situatii de promotii, acelea noi le monitorizam si le punem intr-un pret promotional cu eticheta promotionala, iar ele se pot intoarce in raion cu un alt pret. In legatura cu celelate preturi, la noi va asigur ca nu avem preturi care au crescut, sa fie o diferenta de 3-4%. Aceste acuzatii, deoacamdata nu sunt justificate pentru lantul pe care il reprezint, or fi situatii particulare, dar ma indoiesc", a explicat Capatana.

Reducerea TVA la 9% va insemna un pret cu 12% mai mic pentru client

Potrivit acestuia, reducerea cu 15 puncte procentuale a TVA se va regasi in buzunarul clientului, iar cu difenta existand posibilitatea sa cumpere si alte produse, pe langa cele alimentare. "Din analizele pe care noi le-am facut, aceste 15 puncte procentuale se vor vedea undeva la 12.09-12.1% la client", a mai apreciat Capatana.

Si reprezentantii Auchan, Cora si Kaufland au sustinut ca nu au majorat preturile in ultima vreme si ca reducerea TVA va fi aplicata suta la suta in favoarea romanilor. "Nu vom face masuri speculative pentru a mari preturile. Va garantam ca nu am operat majorari de preturi si nu vom opera. Nu s-a umblat la niciun pret", au spus acestia.

Ei au aratat ca, dupa aplicarea reducerii TVA, nu pot pune la raft pe produs si pretul vechi si cel nou, pentru ca au de schimbat 1.200.000 de preturi si la casele de marcat nu se va mai face diferenta.

Presedintele Comisiei, Nini Sapunaru, a spus, dupa audieri, ca Guvernul, prin institutiile sale, este cel care poate sa controleze evidenta contabila. "In mod cert exista niste informatii ca au inceput sa creasca preturile. Noi nu avem posibilitatea ca Parlament al Romaniei sa monitorizam aceste preturi, insa Guvernul il are prin agentii, prin organisme de control, exista ANPC, exista ANAF, pentru ca au un intreg aparat de lucru cu care pot opera. Din discutiile cu reprezentantii Consiliului Concurentei legislatia ii confera dreptul Guvernului de a interveni in acest control al preturilor, pentru ca exista o pozitie dominanta pe piata, dansii, ca lant total, controleaza peste 50-60-70% din piata de profil si poate este dreptul Guvernului sa intervina pe aceasta monitorizare si control al preturilor", a sustinut Sapunaru.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri