Planul investitional cuprinde doua etape. Prima etapa a fost demarata si incheiata anul trecut si s-a ridicat la 3 milioane euro. Suma a fost directionata catre crestere capacitatii de productie pentru produsele deja existente in portofoliu si pentru achizitionarea si renovarea halelor Romlag Brasov, ajungand astfel la la o suprafata totala de aproximativ 45.000 mp cu destinatie depozit, linii de productie si spatiu de birouri.

Cea de-a doua etapa, inceputa anul acesta, se ridica la 4 milioane de euro si vizeaza cresterea si in special diversificarea productiei. Opt noi linii de productie pentru tigla metalica, elementele sistemului pluvial si accesorii pentru acoperis vor fi instalate anul acesta in fabrica Bilka.

”Cresterea capacitatii de productie si diversificarea gamei de produse reprezinta un pas important si va contribui la noi performate financiare pentru noi. Actiunile noastre de azi vor determina cresterea pietei autohtone de acoperisuri de maine, fara sa mai asteptam masuri si proiecte guvernamentale care sa ridice piata”, a declarat Horatiu Tepes, directorul general si proprietarul Bilka.

Investitiile Bilka sunt sustinute din profitul companiei, fonduri europene si credite bancare. In plus, anul acesta, compania a obtinut un ajutor de stat in valoare de 1 milion de lei si un dosar de fonduri europene de 3,5 milioane de lei.

Citeste si:

”Finantarea a fost solicitata in conditiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca. Asta inseamna ca in urma investitiilor vom genera 30 noi locuri de munca, iar ajutorul de stat obtinut, va sustine pentru doi ani consecutivi, 50% din totalul cheltuielilor salariale pe care noi le vom avea cu cei 30 de noi angajati. O initiativa binevenita care incurajeaza antreprenorii romani sa creeze noi locuri de munca”, a declarat Horatiu Tepes.

Bilka, focus pe export in Slovacia, Germania, Austria, Ungaria sau Bulgaria

Productia din fabrica de la Brasov a mers anul trecut, in proportie de 96% pe piata interna, exporturile reprezentand doar 4%. Pentru 2015 compania are in vedere dezvoltarea si cresterea canalelor de export.

”In urma investitiilor realizate avem produse competitive, mijloacele si resursele necesare pentru a ne focusa mai mult pe exporturi. Pentru anul acesta asteptam o crestere a ponderii exporturilor in totalul cifrei de afaceri cu cateva procente. Principalele tari pe care vor ajunge produsele Bilka anul acesta sunt tarile ex-sovietice sau Slovacia, Germania, Austria, Ungaria, Bulgaria”, declara Horatiu Tepes.

Piata de acoperisuri in 2015: potential de crestere cu pana la 15%

Conform estimarilor Bilka, in primele trei luni ale anului, piata de acoperisuri a inregistrat o crestere de aproximativ 5-8%. ”Trendul pozitiv din piata observat in T1 al acestui an, cand vanzarile BILKA au inregistrat o crestere de 38% fata de acelasi interval al anului trecut, ne permite sa fim optimisti si sa vedem pentru sfarsitul anului o crestere a pietei de acoperisuri cu 10%. O evolutie pozitiva a agriculturii si conditiile meteo favorabile ar putea duce la cresterea pietei chiar si cu 15%. Avem o mare nevoie de spatiu locativ si mare potential nevalorificat in piata. Consider ca decalajul fata de ceea ce se intampla in Vest trebuie combatut, iar noi ca producatori, prin investitiile realizate pentru cresterea calitatii produselor si serviciilor vom avea o contributie semnificativa la cresterea pietei”, a mai precizat Horatiu Tepes.

Bilka a inregistrat anul trecut afaceri de 134 milioane de lei si o cota de piata de 24%. Fabrica Bilka se intinde in prezent pe o suprafata de 45.000 mp cu destinatie hale de productie, depozitare si birouri in orasul Brasov.

Principalii concurenti ai Bilka la nivel local sunt Lindab, Depaco, Megaprofil, Coilprofil sau Final Distribution.