“Pentru acest an ne-am bugetat initial o crestere de 15%, insa am fost nevoiti sa refacem calculele dupa un prim trimestru foarte bun, cand am raportat cresteri mult peste nivelul de anul trecut. Mizam in acest an pe afaceri care vor depasi pragul de 160 de milioane de lei, in crestere cu peste 20% fata de nivelul de anul trecut”, a declarat Horatiu Tepes, directorul general Bilka Steel, in cadrul emisiunii Wall-Street 360, care a precizat ca cererea de produse va fi principalul motor al cresterii, precum si implementarea de noi produse prin doua noi modele de tigla metalica, cateva noi culori, dar si imbunatatirea gamei sistemului pluvial.

Planurile Bilka in acest an vizeaza si extinderea prezentei la export. “Daca in 2013 ne-am bazat pe piata din Ucraina la export, anul trecut am inceput sa testam si alte piete din regiune, insa ponderea livrarilor in regiune nu a avut un impact major asupra business-ului nostru, fiind undeva la circa 5% din total afaceri. (…) Pentru 2015 planul nostru este sa dublam exporturile, acestea sa se ridice la circa 2 milioane de euro”, a mai spus Horatiu Tepes.

Bilka analizeaza intrarea pe noi piete din regiune: Slovacia si Polonia, pe lista producatorului

Potrivit antreprenorului roman, planul sau cu Bilka este acela de a deveni un jucator regional pe axa nord-est si sud-est. “Nu excludem sa deschidem centru de productie si intr-o tara vecina. Vrem sa acoperim piata cat mai bine la nivel local si vrem sa devenim un jucator in regiune.Prospectam pietele care merg bine, ne uitam in Slovacia si Polonia. Daca piata interna va continua sa genereze cresteri atat de mari atunci o capacitate de productie in regiune nu isi are rostul. In conditiile in care cresterea se va atenua, in cel mult trei ani vom avea o fabrica pe alta piata”, a mai spus Horatiu Tepes.

Bilka este cel mai mare producator local de acoperisuri metalice, pe o piata pe care mai concureaza cu Lindab, Ruukki, Megaprofil sau Coilprofil.