Heineken Romania a avut anul trecut afaceri de 1,08 miliarde lei, in scadere cu 3% fata de 2013, pe fondul reducerii consumului de bere la nivelul intregii piete, insa a inregistrat un avans al profitabilitatii de doua cifre, a anuntat joi compania, fara a mentiona rata de crestere sau profitul. "In 2014, conditiile meteorologice nefavorabile, combinate cu presiunea continua a mediului economic au dus la o scadere a consumului de bere, pretutindeni in Romania. Compania noastra a fost de asemenea afectata, inregistrand o scadere a cifrei de afaceri cu trei procente. In ciuda acestor conditii dificile, am crescut profitabilitatea generala a companiei datorita diversitatii produselor noastre, a eficientizarii costurilor si a inovatiilor pe care le-am inclus in portofoliul nostru", a declarat intr-un comunicat directorul general al producatorului de bere, Onno Rombouts, potrivit Mediafax.

Raportul Heineken publicat in februarie arata ca volumul vanzarilor a scazut in Romania anul trecut cu circa 5%, pe fondul vremii nefavorabile si a economiei slabe. Totodata, profitabilitatea s-a imbunatatit datorita initiativelor conducerii legate de portofoliul de produse si generarea de venituri, precum si datorita eficientizarii costurilor.

Rombouts s-a aratat increzator insa ca strategia companiei va contribui in continuare la o crestere sustenabila, cu toate ca piata de bere ramane dependenta de contextul economic si de conditiile meteorologice.

Heineken Romania face parte din grupul Heineken si are 27 de marci in portofoliu, dintre care 11 provin din import. La nivelul grupului, profitul net a crescut cu 11% anul trecut comparativ cu 2013, la 1,51 miliarde de euro, de la 1,36 miliarde de euro, in timp ce veniturile consolidate au crescut cu 0,3%, la 19,25 miliarde de euro. Compania are patru fabrici in Romania, la Craiova, Constanta, Miercurea-Ciuc si Targu- Mures, cu peste 1.100 de angajati.