Global Compact este unul dintre cele mai cunoscute programe de sustenabilitate din lume, si este coordonat de Natiunile Unite. Prin acest pact, companiile se angajeaza sa isi alinieze operatiunile si strategiile cu zece principii universal acceptate in domeniile drepturilor omului, munca, mediu si anti-coruptie. La acesta au aderat 8.000 de companii si 4.000 de participanti non-business in peste 160 de tari.

Printre organizatiile si companiile care au semnat pactul se numara OMV Petrom SA, Raiffeisen Bank Romania, Coca-Cola Hellenic Romania, KMG International, Damen Shipyards Galati, Baneasa Developments, Continental Romania, The CSR Agency, MaiMultVerde si Fundatia Galei Societatii Civile.

Biroul din Romania al Pactului Global al Natiunilor Unite este reprezentat in Romania de catre The CSR Agency, prima firma de consultanta in management specializata in CSR si sustenabilitate din Romania.

Ambasadorul Olandei: Sustenabilitatea favorizeaza profitul

„Intr-un mediu sarac si care nu sprijina dezvoltarea sustenabila, organizatiile nu se pot dezvolta sanatos. Majoritatea companiilor multinationale care au subsidiare in Romania si care conduc acum locomotiva economica a tarii sunt deja semnatare ale celor 10 principii Global Compact. De asemenea, speram sa vedem din ce in ce mai multi antreprenori romani care sa isi doreasca sa contribuie la sustenabilitatea economiei chiar de acasa”, afirma Dragos Tuta, managing partner The CSR Agency si persoana de contact pentru Global Compact Network Romania.

Citeste si:

Evenimentul de lansare a pactului a fost organizat de The CSR Agency, gazda biroului in Romania, United Nations Global Compact, in calitate de coordonator al programului, Ambasada Olandei la Bucuresti si Asociatia Mai Mult Verde, in calitate de parteneri strategici.

„Incurajam toate companiile, mari si mici, locale si straine, sa adere la United Nations Global Compact, prin implementarea pe deplin a principiilor de CSR in practicile de afaceri de zi cu zi. Companiile au constatat ca principiile de CSR nu favorizeaza doar planeta si oamenii, ci si profiturile. Alaturi de organizatiile neguvernamentale, mediul de afaceri a devenit mai ferm in afirmarea preocuparii lor pentru toate aspectele de CSR.”, declara Matthijs van Bonzel, Ambasadorul Olandei la Bucuresti.