"Romania are un potential urias in domeniile agriculturii si turismului, insa fara o infrastructura corect gandita si o strategie pe termen lung nimeni nu poate profita de aceste bogatii naturale. Avem nevoie de planuri pe termen lung, care sa fie publicate, analizate si apoi implementate indiferent de culoarea politica a unui guvern sau a Presedintelui. Din pacate ne lipsesc cu desavarsire aceste planuri. Nu avem Master Plan pentru ape, pentru canalizare, gaze, termoficare - daca am vorbi si am pune totul pe hartie atunci am putea avea o directie clara, iar aceste planuri ar trebui gandite la un interval de pana la 10 ani. Sunt proiecte care ar trebui gandite chiar pe 20 de ani, daca ne referim la impaduriri", a precizat managerul Bergerat - Monnoyeur.

Neagu a subliniat necesitatea urgentarii mai multor proiecte majore de infrastructura care sa favorizeze dezvoltarea pe verticala a business-urilor in turism si in agricultura. "Comarnic - Brasov este o prioritate daca ne gandim la turism. Din pacate industrie nu prea mai avem, asa ca trebuie sa profitam de ce dispunem. Avem resurse naturale care trebuie exploatate inteligent sau sa le conservam inteligent. Avem partea naturala a tarii - Delta Dunarii, de exemplu, in care sezonul este mult mai lung decat pe litoral. Avem munti frumosi, cu peisaje cum multe alte tari si-ar dori sa aiba. Ar putea fi locuri care sa fie vizitate anual de milioane de turisti straini care sa descopere frumusetile Romaniei, dar din pacate lipsa soselelor joaca un rol semnificativ.

In opinia lui Liviu Neagu, Romania se afla la cel putin 50 de ani distanta fata de nivelul de civilizatie si dezvoltare din Occident, decalaj care va fi foarte greu de recuperat si nu doar pentru noi ci pentru aproape toate tarile din Europa de Est.

Ne mai trebuie cateva generatii care sa spuna "Asa am vazut afara!"

"Suntem la 50-60 de ani de dezvoltarea din Vest, dar depinde foarte mult de viteza cu care ne vom dezvolta in anii urmatori. In opinia multor specialisti, tarile din Estul Europei nu vor ajunge niciodata sa recupereze diferenta existenta fata de Occident. Spre deosebire de alte tari din regiune, noi avem bogatii naturale, dar pe care nu stim cum sa le punem in valoare. Ne mai trebuie cateva generatii care sa spuna "Asa am vazut afara!". Daca ne uitam doar la marile orase atunci situatia este mai buna, dar adevarata realitate a tarii este la sate, in mediul rural, care este la zeci de ani distanta de civilizatie", a mai aratat seful Bergerat - Monnoyeur, distribuitorul marcii de utilaje de constructii Catterpillar.

Liviu Neagu a mai subliniat necesitatea de a se urgenta dezvoltarea infrastructurii atat de necesara pentru bunul mers al intregului mecanism economic al tarii, care ne-ar putea apropia cat de cat de vestici. "Trebuie sa incercam sa vedem dincolo, sa investim in aceasta tara, sa investim in oameni. Nu vreau sa mai vad oameni care pleaca din Romania, desi adevaratele bogatii sunt aici. Este pacat sa nu investim in viitorul acestei tari, iar viitorul inseamna sa asiguram conditii bune pentru cei care vor ramane aici. Sa dezvoltam scoli, spitale, sa asiguram o cariera si un viitor celor care ne urmeaza si atunci toti specialistii vor ramane. Romania ar putea fi un pol de dezvoltare, asa cum ne-au vazut europenii inainte de a adera. Am putea fi un El Dorado. Trebuie sa muncim pentru acest lucru", crede managerul din constructii.

Climatul din constructii: isi revine sau nu piata?

In opinia sefului Bergerat - Monnoyeur, desi indicatorii arata ca piata isi revine, numarul de ore efectuate de catre partenerii Caterpillar sunt cu mult sub media europeana, dar chiar mai scazut si decat nivelul inregistrat anul trecut. "Suntem sub media de anul trecut. Ma intreb unde se construieste. Este gresit sa credem ca investitiile in centre comerciale vor rezolva problemele tarii. Dar centrele comerciale se construiesc numai in orasele mari. Ce se intampla cu cei care locuiesc in Slobozia, Calarasi sau in alte orase din tara", se intreaba managerul din constructii.

El a mai punctat ca daca vom reusi sa construim eficient, repede si bine vom dezvolta mai mult. "In momentul in care se vor introduce criterii de performanta legate de anumit tip de constructii lucrurile se vor schimba. Noi construim la preturi foarte mari si nu se stie de ce. Noi construim si dupa ce am construit reparam. Facem totul in asa fel incat sa dureze doi ani, practic pierdem bani", a mai spus Liviu Neagu in interviu acordat wall-street.ro.

Citeste si:

Mai mult, arata seful Bergerat - Monnoyeur, romanilor le lipseste aproape cu desavarsire optimismul. "Noua, romanilor, ne lipseste optimismul. Viata este frumoasa, este facuta pentru a fi traita, iar scopul nostru este acela de a lasa ceva bun in urma. Blazarea, acel principiu ca "las-o ca merge si asa" nu isi are locul intr-o societate care vrea sa se dezvolte si sa ajunga la standardele impuse de Vest", a completat Neagu.

Bergerat - Monnoyeur mizeaza pe afaceri in crestere cu peste 50% in acest an

Dupa o crestere de numai 10% a rulajului in cursul anului trecut, la afaceri de circa 35 milioane de euro, distribuitorul utilajelor de constructii Catterpillar se asteapta ca afacerile companiei sa creasca cu circa 45-50% in acest an.

"Mizam pe o crestere a rulajului de 45-50%, evolutie determinata in cea mai mare parte de vanzarea de utilaje mai mari, cu un cost mai ridicat", a declarat Liviu Neagu, asta in conditiile in care un utilaj, de exemplu, poate ajunge la preturi si de peste 1 milion de euro.

In opinia lui Neagu piata da usoare semne de revenire, cu o evolutie puternica in prima parte a anului, dar mizeaza totusi pe o stagnare la nivelul inregistrat anul trecut, de circa 1.500 de utilaje.

Bergerat - Monnoyeur a lansat o noua serie de buldoexcavatoare CAT in care isi pune mari sperante pentru 2015. Cu aceasta ocazie, in 2015, Caterpillar sarbatoreste 30 de ani de la productia primelor buldoexcavatoare CAT, in acest moment peste 300.000 de utilaje din aceasta gama sunt in activitate pe santierele din intreaga lume.

Principalii concurenti ai Bergerat - Monnoyeur la nivel local sunt Terra Utilaje Romania sau Marcom RMC.