LC Waikiki a inregistrat anul trecut in Romania venituri de circa 20 mil. dolari, in contextul in care a accelerat procesul de expansiune si de la 8 magazine a ajuns la 14, in prezent, alte doua unitati fiind in proiect in prezent. Astfel, compania si-a dublat numarul de magazine, iar pentru 2015, compania vizeaza o crestere si a veniturilor de pe plan local pana la 32 mil. dolari.

In ceea ce priveste expansiunea, compania are deja in proiect alte doua magazine pentru acest an, in Constanta si Oradea si vizeaza sa aiba o retea de 18 unitati pana la finalul anului. Yenal Gokuldirim a explicat ca tinta companiei este ca in termen mediu sa ajunga la 40 de magazine pe plan local. Acesta spune ca inainte de a accelera expansiunea in Romania a dorit sa puna la punct toata logistica si sa se asigure ca au o buna intelegere a consumatorului roman si un produs potrivit. In ceea ce priveste evolutia retailului, Gokuldirim apreciaza ca a existat in acest an o crestere de circa 10% a cosului de cumparaturi in magazinele din Romania si ca in general Romania este o piata atractiva prin dimensiune, dar si ca urmare a cresterii ponderii clasei de mijloc, pentru retailerii din domeniu.

Cum sunt chiriile? Managerul LC Waikiki spune ca Romania este inca o piata scumpa in ceea ce priveste valorile chiriilor spatiilor comerciale, fiind in top in pietele pe care brandul activeaza.

lc waikikiProiecte pilot LC Waikiki pe eCommerce: se doreste o integrare omnichannel

Managerul de retail al LC Waikiki a spus pentru wall-street.ro ca firma a inceput deja si proiectele pilot pe partea de eCommerce. Spre exemplu, pe site-ul companiei din Turcia apare deja ca se livreaza international. Compania nu va lansa insa pur si simplu site-uri de cumparaturi online in tarile in care este prezenta, ci, isi doreste ca pas cu pas sa ofere o integrare omnichannel. „Am inceput sa testam global componenta de eCommerce prin proiecte pilot. Multichannelul este viitorul retailului”, spune Yenal Gokuldirim, care crede intr-o integrare a tuturor canalelor de vanzari prin care clientul sa fie pus in centru. LC Waikiki a inceput acest proces printr-o integrare a stocurilor sub acelasi acoperis.

„Vrem sa avem QR Coduri in magazine, astfel incat daca iti place ceva pur si simplu sa scanezi codul si sa platesti, sa oferim angajatilor dispozitive care sa le permita sa verifice disponibilitatile unor produse: spre exemplu, vezi o rochie, dar vrei alta culoare, angajatul scaneaza codul, vede disponibilitatile si apoi o primesti prin curier acasa, sa avem click&colect, totul sa fie integrat”, spune Yenal Gokuldirim, care mentioneaza ca cel mai probabil primul magazin integrat cu celelalte canale de vanzari va fi cel din Mega Mall. „ In 6-8 luni vom incepe, pas cu pas, sa vedem aceasta integrare si in Romania, iar in 2-3 luni vom avea primul magazin in care va functiona aceasta integrare in Turcia”, a mentionat managerul.

Citeste si:

Practic, viziunea companiei este sa nu existe niciun fel de bariera intre canalele de vanzari, iar clientul sa poata spre exemplu veni in magazin sa returneze un produs cumparat online sau sa achite in magazin si sa i se livreze acasa.

lc waikikiLC Waikiki a avut in 2014 o cifra de afaceri globala de 2,5 mld. dolari, iar pentru anul acesta isi propune sa ajunga la 3 mld. dolari. Tinta companiei este sa ajunga in top 3 retaileri de fashion la nivel european. LC Waikiki a ajuns la 392 de magazine in Turcia si la aproape 140 peste hotare, oferind locuri de munca pentru 25.500 de oameni din diferite culturi. Compania a crescut investitiile cu 25% incepand cu anul 2009, cand a deschis pentru prima data un magazin international.„Am pornit cu Turcia. Prima noastra tinta a fost extinderea internationala in tarile din jur, primul cerc, a urmat expansiune in al doilea cerc, tari cum este Maroc, Egipt, Kazakstan, iar acum vizam pietele mari cum este China, India, unele tari din Africa, dar si dezvoltarea in tarile unde deja suntem prezenti”, a spus Gokuldirim.

LC Waikiki isi continua expansiunea cu viziunea de a sustine obiectivele pentru 2023. Obiectivul LC Waikiki este sa devina un brand global in 2023 si sa ajunga la o cifra de afaceri la nivel global de 6 miliarde de dolari cu 1.000 de magazine peste hotare, si 4 miliarde de dolari la nivel local, cu 500 de magazine deschise in Turcia. In perioada urmatoare, LC Waikiki intentioneaza sa creasca numarul angajatilor din Romania la 400, de la 300 in prezent, iar numarul de magazine sa ajunga pana la sfarsitul anului de la 14 la 18. Brand-ul LC Waikiki, infiintat in 1985 in Franta, face parte din LC Waikiki Retailing in Turcia din 1997.