Daca in 2013, Leroy Merlin, cu o singura unitate la acea vreme, avea vanzari de peste 25 de milioane de euro in magazinul din Chitila, topul celor mai mari retaileri de bricolaj in functie de vanzarile per unitate s-a schimbat din nou, o data cu achizitia magazinelor BauMax de catre Leroy Merlin, care, in 2014, a ajuns la un numar de 17 unitati.

In acest fel, nemtii de la Hornbach, companie cu numai 5 magazine pe plan local, a revenit in varful clasamentul retailerilor cu cele mai mari vanzari per unitate, asta dupa ce grupul german a reusit ca in 2014 sa obtina vanzari de circa 108 milioane de euro, echivalentul a 21,6 milioane de euro per unitate. Vanzarile per magazin au inregistrat in acest fel o crestere de 9% fata de nivelul inregistrat in anul 2013, cand compania vindea de circa 20 de milioane de euro in fiecare unitate pe care o detinea.

Pe locul secund in top, si tot intr-o usoara crestere a vanzarile per magazin, se afla retailerul roman Dedeman, liderul pietei locale de profil, companie care a reusit sa isi creasca numarul de vanzari per unitate, asta desi a ajuns la un numar de 40 de magazine la nivel local la finele anului trecut.

Dedeman a reusit in acest fel sa ajunga anul trecut la afaceri de 767 milioane de euro, dar sa isi imbunatateasca si veniturile per unitate, raportand o crestere a vanzarilor per magazin de peste 10%.

Locul trei in topul retailerilor cu cele mai bune vanzari pe unitate revine retailerului Arabesque, companie cu 18 magazine la nivel local si fara un plan de expansiune demarat in ultimii ani. In acest fel, Arabesque, un business care apartine familiei Ropotan, a inregistrat vanzari de 18,7 milioane de euro, o valoare in stagnare fata de nivelul raportat cu un an in urma.

Citeste si:

NOTA:


(*) Analiza wall-street.ro cuprinde cele mai mari 10 companii specializate in bricolaj si DIY, iar rezultatele au fost calculate pe baza informatiilor disponibile la Ministerul de Finante si raportate la moneda europeana, la un curs de 4,4446 lei/euro;


(*) In cazul Kingfisher au fost analizate rezultatele declarate de catre companie in anul fiscal aferent anului 2014;
(*) In cazul OBI rezultatul releva afacerile companiei pentru jumatate din an, in conditiile in care retailerul a parasit piata locala de profil la jumatatea anului;


(*) Activitatea Leroy Merlin pentru anul fiscal precedent inca nu a fost declarata la Ministerul de Finante si nici a Baumax, francezii achizitionand operatiunile grupului austriac in toamna anului trecut;


(*) Activitatea Ambient Sibiu pentru anul fiscal precedent inca nu a fost declarata la Ministerul de Finante;