Alte aspecte critice pentru afaceri sunt managementul si coordonarea echipei (aproape 40%) si recrutarea si selectia de personal (35%). Pe de alta parte, antreprenorii din regiunea Moldova considera, in proportie de 50%, ca domeniul in care au nevoie sa acumuleze cat mai multa experienta este cel strategic.

Antreprenorii din Moldova considera ca domeniul resurselor umane este cel mai important pentru firmele pe care le conduc sau administreaza, arata un studiu realizat de Business Days Romania. Intrebati “Care sunt principalele probleme ale afacerilor unde oamenii de business din regiunea de est cred ca i-ar ajuta sfaturi, idei si schimb de experienta?” acestia au raspuns in proportie de peste 45% ca dezvoltarea si selectia personalului corespunde acestui criteriu. Alte aspecte importante legate de gestionarea resurselor umane mai sunt managementul si coordonarea echipei (aproape 40% din respondenti) recrutarea si selectia personalului (35%). Alte probleme ale afacerilor importante pentru managerii din regiune sunt taxarea si fiscalitatea (40%) si branding-ul afacerii (33%).

De altfel, cel mai important domeniu de dezvoltare pentru angajtii din subordine este, pentru oamenii de afaceri chestionati, cresterea implicarii echipei si dezvoltarea spiritului de echipa (peste 90% din cei chestionati). Alte domenii importante sau foarte importante pentru dezvoltarea salariatilor sunt motivarea si recompensarea echipei si planificarea activitatilor specifice ale companiei.

La intrebarea “Care sunt principalele domenii unde oamenilor de afaceri din regiunea de est le-ar placea sa acumuleze experienta? Aproape 50% au raspuns “strategie” peste 35% au raspuns “negocieri”, si peste 30% au raspuns “leaderschip” si “management”.

La intrebarea care ar fi cele mai importante 5 criterii pentru a participa la un eveniment de business, oamenii de afaceri au mentionat in primul rand relevanta temelor dezbatute (peste 96% ), oportunitatile de dezvoltare oferite (90,9%), noutatile pe care le pot afla (89,7%), speakerii din cadrul evenimentului (88,3%) si posibilitatea de interactiune cu alti oameni de afaceri (85,7%).

“In conditiile in care infrastructura deficitara si birocratia le afecteaza business-ul, oamenii de afaceri din regiunea Moldova stiu ca echipa este cea mai importanta resursa a firmei lor. Ei stiu ca de modul cum isi motiveaza angajatii depinde viitorul afacerii lor in zona de est a tarii. Iar pentru aceasta sunt pregatiti sa ia parte la seminarii si evenimente de business care ii ajuta sa-si pastreze angajatii”, a declarat Laszlo Pacso fondator si coordonator Business Days.

Studiul “Nevoi, probleme si provocari ale mediului de afaceri din regiunea de est a Romaniei” a fost realizat in luna mai, pe un esantion reprezentativ de 156 de antreprenori si manageri din zona Moldovei. Oamenii de afaceri chestionati care au dorit sa participe la studiu provin din judetele Iasi, Neamt, Suceava, Bacau si Galati, 60% fiind actionari sau manageri in companii cu o cifra de afaceri de pana la 1 milion de euro, iar 22% - intre 1 si 10 milioane de euro. Peste 120 de speakeri vor participa la cele 40 de manifestari special alese in baza rezultatelor studiului “Nevoi, probleme si provocari ale mediului de afaceri din regiunea de est a Romaniei”.

Anul acesta, evenimentul Iasi Business Days va avea loc in perioada 1-2 iulie 2015 la Palas Mall din Iasi. Inscrierile pentru toti cei care vor sa participe sunt deschise, in limita locurilor disponibile, pana luni, 29 iunie, ora 18.00. Detalii si inscrieri: http://www.businessdays.ro/Evenimente/Iasi-2015/Inscriere. La eveniment vor fi prezenti peste 1.000 de antreprenori si manageri. Cele mai reprezentate industrii vor fi IT ( firme de dezvoltare produse si servicii software), comert, banci si institutii financiare bancare si non bancare, auto, turism, audit, publicitate, consultanta si start-up-uri locale din programul "Startup support".

Actiunile Iasi Business Days - conferinte , workshopuri, masterclass-uri , seri internationale de business networking , expozitii de produse, programe dedicate startup-urilor , matchmaking etc. compun reteta unui evenimement de networking de cea mai inalta clasa. Un ingredient esential pentru cei care doresc sa-si dezvolte afacerea la nivel national sau international si sa gaseasca partenerii potriviti de discutii.

Business Days este o platforma de informare, educationala si de networking dedicata antreprenorilor si managerilor din Romania, al carei scop este acela de a crea o cultura antreprenoriala sanatoasa si durabila. Evenimentele Business Days sunt organizate de peste 5 ani de zile si strang la fiecare editie peste 1.000 de participanti. Editia Iasi Business Days este editia cu numarul 19 din seria de evenimente de succes, considerate de speakeri, parteneri si participanti, drept cel mai mare, de impact si relevant eveniment de business din Romania.

Iasi Business Days 2015 este organizat cu sprijinul partenerilor sai: Raiffeisen Leasing, EY Romania, Fan Courier, AON, Philips Romania, Dedeman, Unicredit Tiriac Bank, DPD, Vodafone, Zitec, Regina Maria, GH, Universul Juridic, United Business Center, Palace Mall, MMMConsulting, Toyota, Rogalski Damaschin Public Relations, API, UPC Business, Valigeria.ro, SBR, BrandFusion, Mass Media Consulting, Marin Marketing Companies - fondata de Liana Marin s. a.

Parteneri media: Wall Street, Europa FM,9AM, Romania Libera, Manager Expres, Digi24 Iasi, avocatnet.ro, Ziarul de Iasi, Business24.ro, Ziare.com, IQAds.ro, AiSucces.ro, Iasi 4 You, Agenda, IasiFun, Amaltea, Foodnews.ro, Jurnalul de Afaceri, Retail-FMCG.ro, BusinessLive.ro, Portal HR, Bestjobs.ro, Gpec, Feed Forward, Softlead, 4Career, Learn&Go, Startup Week-end Iaºi, Premian, Tribal Worldwide, Zelist Monitor, 24-Fun, Technopolis, Anis, Akcees, Iaºi Aeroport, ComunicatedePresa.ro, Ziarul Evenimentul, Ziarul Ceahlãul, Crai nou, Buticul de inspiratie by Dana Tudor.

Contact presa:

Liana Marin / office@mmctm.ro / +40-741-753929 / Fondator Marin Marketing Companies