"Romanii sunt pretentiosi, fideli si prefera produse lactate romanesti", a spus Valeriu Steriu. Acesta a precizat ca, in general, romanii aleg produsele lactate clasice si chiar daca sunt curiosi sa incerce si un produs nou, nu devin consumatori constanti pe alte segmente.

Consumul de produse lactate din Romania nu variaza in functie de criteriul regional, insa se pot constata diferente semnificative intre mediul rural si mediul urban.

"In mediul rural inca mai functioneaza trocul, astfel ca se pot achizitiona produse lactate la schimb cu alte produse alimentare", a spus Steriu.

Citeste si:

In ceea ce priveste cererea de produse lactate de pe piata din Romania, Steriu precizeaza ca cea mai spectaculoasa evolutie s-a constatat la iaurturile de fructe. Daca in pana in 2000 acest produs nu a avut mare succes, dupa aceasta data s-a inregistrat o crestere constanta de 10%-12% in fiecare an, tendinta pastrandu-se pana in prezent. Laptele de consum detine, in continuare, cea mai mare pondere in preferintele consumatorului roman.

Estimata la circa un miliard de euro, piata lactatelor din Romania este dominata de patru mari producatori: Friesland, Danone, La Dorna si Hochland.