"Preturile au scazut in medie cu -11% in categoriile monitorizate de noi, retailerii impreuna cu producatorii mentinandu-si promisiunea facuta consumatorillor. Rezultatele nu au intarziat sa apara, cele mai dinamice categorii de produse fiind cele care au redus pretul cel mai mult, scrie Mediafax.

Pentru cafea, de exemplu, o reducere de pret in medie cu 15% a produselor a dus la o crestere a volumelor cu aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut (1-14 iunie). Alte categorii foarte dinamice au fost carnea, branza, bauturile non-alcoolice si snacksurile", arata compania, intr-un comunicat.

Numarul de produse vandute in perioada 1-14 iunie este cu 12% mai mare fata de luna mai si cu 17% comparativ cu iunie 2014. Studiul Nielsen reprezinta prima analiza efectuata in legatura cu efectele deciziei de reducere a TVA. Taxa pe valoarea adaugata a scazut la 1 iunie de la 24% la 9% pentru alimente, bauturi nealcoolice, animale-pasari vii, seminte-plante si ingrediente pentru prepararea alimentelor, pe tot lantul economic, de la productie pana la vanzarea catre consumatorul final.

Citeste si:

Presa a relatat ca mari lanturi de magazine ar fi majorat preturile la diferite alimente cu pana la 30%, inainte de reducerea taxei, iar premierul Victor Ponta a reactionat spunand ca Guvernul nu poate ingheta preturile la marfurile din magazine, dar poate introduce masuri constitutionale si europene, precum taxe speciale foarte mari, in cazul in care comerciantii nu scad preturile la raft dupa diminuarea TVA.

Marii retaileri au anuntat ca vor transfera integral diferenta clientilor, ceea ce ar fi insemnat o scadere a preturilor de circa 12%. Consiliul Concurentei a avertizat retailerii ca va verifica la nivel national evolutia preturilor dupa reducerea cotei, pentru a vedea daca efectul este mentinut in timp.