Conducerea Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) a trimis o scrisoare Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) in care arata ca in 20 iulie ”a luat la cunostinta de masura ANAF referitoare la indisponibilizarea sumelor existente, precum si a celor viitoare provenite din incasari zilnice in conturile in lei si/sau valuta ale regiei, deschise la unitati bancare, pana la concurenta sumei de 84.868.460 de lei, reprezentand dobanzi si penalitati aferente TVA aflata in litigiu”, noteaza Mediafax.

In document se arata ca, in urma discutiilor purtate in 21 iulie de catre conducerea regiei cu ANAF, creditorul fiscal a comunicat ca exista doua variante de rezolvare a situatiei create, astfel: in cazul in care popririle infiintate de organul de executare genereaza imposibilitatea debitorului de a-si continua activitatea economica, cu consecinte sociale deosebite, creditorul fiscal poate dispune fie suspendarea temporara totala, fie suspendarea temporara partiala a executarii silite prin poprire. In acest caz, suspendarea s-ar putea dispune pentru o perioada de cel mult sase luni de la data comunicarii catre banca sau alt tert poprit a suspendarii popririi de catre organul fiscal.

Cea de-a doua varianta vizeaza acordarea la cererea contribuabilului de inlesniri sub forma esalonarii la plata pe o perioada de cel mult cinci ani, in conditiile OUG nr.29/2011. "Articolul 3 alin. (1) din aceeasi prevedere legala stipuleaza ca «esalonarea la plata se acorda pentru toate obligatiile fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inscrise in certificatul de atestare fiscala», respectiv pentru toata suma de 272.431.800 de lei (cca. 4.600.000 de lei/luna, la care se adauga dobanzi si penalitati de intarziere conform art. 11 si art. 12 din OUG nr. 29/2011)", se arata in scrisoarea trimisa CGMB.

Conducerea RATB mai arata ca, in 24 iulie, Consiliul de administratie al RATB a aprobat varianta deblocarii situatiei prin esalonarea la plata a obligatiilor fiscale administrate de ANAF pentru o perioada de cel mult cinci ani, iar in acest sens regia trebuie sa constituie o garantie care poate consta intr-o scrisoare de garantie bancara, in mijloace banesti consemnate pe numele contribuabilului la dispozitia organului fiscal, la o unitate a Trezoreriei, in instituirea sechestrului asigurator asupra bunurilor proprietate RATB sau incheierea unui contract de ipoteca sau gaj in favoarea ANAF, avand ca obiect bunuri proprietate a unei terte persoane.

In scrisoare se arata ca emiterea de catre institutiile bancare a unei scrisori de garantie in numele RATB pentru esalonarea datoriilor catre bugetul general consolidat al statului presupune urmatoarele: acordul CGMB privind contractarea angajamentului respectiv, precum si garantiile propuse in acest sens, aprobarea Bugetului de venituri si cheltuieli al RATB pentru anul in curs, amendarea cadrului normativ in care activeaza RATB, in sensul clarificarii prevederilor care au generat litigiul cu ANAF astfel incat sa se elimine riscul de neconformitate cu legislatia fiscala, identificarea, reglementarea si implementarea unor masuri care vor asigura sursa financiara suplimentara necesara platilor lunare catre ANAF si achitarea la zi a celorlalte datorii catre bugetul statului (care nu au fost generate de rapoarte de inspectie fiscala si deciziile de impunere mentionate anterior).

In acest sens, pentru cresterea veniturilor regiei si asigurarea surselor financiare necesare achitarii lunare a obligatiilor esalonate de catre ANAF, RATB cere CGMB sa aprobe proiectul de hotarare privind aprobarea politicii tarifare actualizate a regiei, a normelor privind desfasurarea transportului in comun in mijloacele de transport si a modului de sanctionare a abaterilor savarsite.

Citeste si:

RATB mai cere CGMB aprobarea unui proiect de hotarare pentru acordarea de gratuitate la transportul cu mijloacele de transport ale RATB pensionarilor cu nivelul pensiei inferior unei limite, in anumite intervale orare, pe baza cardurilor de transport electronice, dar si a unui proiect privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2015.

Costul pentru o singura calatorie cu RATB urmeaza sa fie doi lei

Astfel, RATB propune noi tarife pentru calatoriile cu mijloacele de transport in comun, costul pentru o singura calatorie urmand sa fie de doi lei, un abonament lunar pe o linie - 45 de lei, pe doua linii - 55 de lei, un abonament general pe toate liniile urbane - 75 de lei, iar un abonament general urban plus expres, adica pe toate liniile urbane si expres - 180 lei.

Preturile abonamentelor lunare nominale reduse ar urma sa fie de 22,50 lei pentru o singura linie, 27,50 lei pentru doua linii, si 37,50 pentru abonamentul pe toate liniile urbane. Pentru cursele expres costul a doua calatorii va fi de 10 lei, pentru 10 calatorii ar urma sa se plateasca 40 de lei, iar un abonament lunar ar costa 120 de lei.

De asemenea, un abonament nenominal pentru o zi ar trebui sa coste 12 lei, un abonament nominal pentru 7 zile - 25 de lei, iar un abonament nominal pentru 15 zile - 40 de lei. RATB mai propune si o suprataxa pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei, iar pentru calatoria cu mijloacele de transport fara achizitionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma sa ajunga la 100 de lei.

In proiectul de hotarare propus de RATB se mai arata ca abaterile de la dispozitiile dcoumentului vor fi contraventii si se vor sanctioneaza cu amenda de la 200 de lei la 500 de lei, cu exceptia cazului in care utilizatorul serviciului de transport public calatoreste fara a valida titlul de transport tip abonament (inclusiv abonament destinat persoanelor care beneficiaza de gratuitate), pentru care se aplica o amenda mai mica.

Conducerea RATB arata, in luna februarie, ca ultima majorare a tarifelor a fost aprobata in februarie 2008, prin Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) nr. 7/2008, iar atunci pretul unui bilet a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei, cat este si in prezent. Potrivit RATB, cresterea pretului unei calatorii la 1,8 sau 2 lei ar putea sa "resusciteze" regia "pe partea de incasari". Reprezentantii RATB mai mentionau ca, in Bucuresti, in conformitate cu Hotararea Consiliului General nr. 139/2006, se acorda gratuitati pentru pensionarii cu domiciliul stabil in Capitala.

"In privinta acestei gratuitati, pentru viitor, sunt in calcul mai multe variante, cum ar fi: sa se mentina gratuitatea, dar intr-o forma adaptata la fluxurile de calatori pe perioade caracteristice ale zilei, de exemplu acordarea gratuitatii pentru pensionari in intervalul orar 9.00 - 15.00, cand cererea de transport din partea persoanelor active, aflate in campul muncii, incepe sa scada. De asemenea, ar fi de luat in calcul si acordarea unor carduri de calatorie pentru pensionari, prin care sa oferim un anumit numar de calatorii gratuite, in intervalul orar convenit", preciza atunci sursa citata.

Sursa foto: Mediafax Foto