Dupa preluarea companiei Classic Fine Foods din Singapore pentru suma de 290 milioane de dolari, grupul Metro anunta ca este pregatit pentru alte achizitii. Anuntul vine dupa ce Metro a inregistrat un profit trimestrial sub estimarile analistilor si un declin al vanzarilor in al treilea trimestru.

Directorul executiv Metro, Olaf Koch, a declarat ca vor urma alte achizitii dupa ce conglomeratul german de retail a cumparat compania din Singapore pentru suma de 328 de milioane de dolari. Achizitia se ridica la 290 de milioane de dolari plus 38 milioane de dolari in functie de veniturile ce vor fi inregistrate in perioada 2015-2017, potrivit Financial Times.

Metro a cumparat Classic Fine Foods de la fondul de investitii EQT. Compania furnizeaza produse alimentare de calitate restaurantelor si hotelurilor, iar acest lucru, spune Olaf Koch, va ajuta magazine Cash & Carry sa se extinda in Asia. Achizitia marcheaza o schimbare de directie pentru Metro, care in ultimii ani a prefera sa faca exit-uri decat sa cumpere companii, intr-un efort de a eficientiza afacerea si de a micsora datoriile.

Dezvoltarea grupului Metro, afectata de activitatile intrerupte si de efectele valutare

Joi, compania germana a raportat un profit operational pe al treilea trimestru (aprilie-iunie 2015) de 209 milioane euro, in scadere cu 17%, in timp ce vanzarile au scazut cu 1,4%, ajungand la 14,2 miliarde de euro, potrivit site-ului Retailanalysis. Totusi, grupul promite o dezvoltare care se va traduce in cresterea vanzarilor like-for-like (vanzari comparabile, care nu iau in calcul magazinele deschise in ultimele 12 lunie) in Spania, Italia si prin controlarea costurilor in Rusia.

Vanzarile Metro au scazut cu 1,2%, ajungand la 45 miliarde euro in perioada octombrie-2014 - iunie 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului fiscal precedent. Pe de alta parte, vanzarile online continua sa creasca. In intervalul mai sus mentionat, vanzarile online au ajuns la 1,4 miliarde euro, cu 26% mai mult comparativ cu anul trecut. De asemenea, vanzarile online din al treilea trimestru (aprilie-iunie 2015) au crescut cu 26% pana la 0,4 miliarde euro.

In ceea ce priveste performanta pe regiuni, Metro a inregistrat, in Germania, in ultimul trimestru scaderi ale vanzarilor cu 3.4% ajungand la 5,1 miliarde euro. In Spania si Italia, in schimb, in ultimul trimestru au crescut vanzarile like-for-like cu 0,1%.

Metro este al patrulea retailer european, cu 2.200 de magazine in 30 de tari. Grupul si-a vandut o serie de active pentru a-si reduce datoria si a se se concentra pe afacerile sale de baza. Metro Group este una dintre cele mai mari si mai extinse companii de retail din lume. Metro Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie 1996, cand a deschis primul magazin din Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase.

Sursa foto: Metro/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri