Metroul este principalul mijloc de transport, utilizat de 40% din totalul populatiei capitalei, calatori ce apartin segmentului ABC1, ‘light TV viewers’, cu varste intre 18 si 44 de ani(70,3%, conform studiului Daedalus Millward Brown). Utilizatorii acestui mijloc de transport, privitori ai ecranelor digitale Blitz TV, ecrane ce sunt amplasate in cele 43 de statii de asteptare, se identifica cu generatia care incearca sa faca diferenta dintre calitate si kitsch, adevar si fals, fictiune si realitate, frumos si urat, neimportant si important. Astfel, revolutia mediatica, Blitz TV, vine in ajutorul lor si le sprijina manifestul prin conceperea unui intreg traseu profesional pentru a se descoperi!

Sub sloganul Atentie! Urmeaza statia ‘Orientare profesionala’ cu peronul pe cariera tinerilor, evenimentele marca Blitz au fost concepute sub forma unor trasee cu scopul de a explora patru industrii diferite – rebranduind cele patru linii de la metrou, respectiv M1(linia galbenă), M2(linia albastră), M3(linia roșie) și M4(linia verde).

Primul traseu a aparținut domeniului publicitar și a fost ilustrat de linia galbena - magistrala M1. Denumită ‘Călătoria construirii unui Brand Premium’, aceasta a cuprins 5 opriri si a reusit sa impacteze peste 160 de tineri, cu varste intre 18 si 27 ani. Plusul evenimentului a fost prezenta persoanelor peste 27 de ani ce doreau sa exploreze alte domenii profesionale, o prezenta la fel de insetata de informatie ca cei aflati la inceput de cariera.

- prima oprire(luni, 13 iulie, orele 18:30): PR - ghid: ALINA SILAGHI (Backyard Weekend | Basswise Crew | Color). PR-ul de la Color, Alina a fost primul ‘ghid’ al calatoriei construirii unui brand premium si alaturi de ea, s-a descoperit universul fascinant al promovarii de evenimente. Inarmata cu bagheta magica-piaristica si mereu cu solutii excelente la orice situatie neprevazuta, Alina a organizat timp de 2 ani cele mai importante evenimente pentru branduri precum: The Fresh, COLOR si Backyard Weekend. Dezvaluirile acesteia in materie de PR, au pus accent pe 'legarea' a cat mai multor 'parteneriate strategice', sugerand sa se creeze un 'camp lexical' al evenimentului utilizand filtre ce ajuta la atingerea audientei dorite. Incheierea a fost una funny si s-a concluzionat ca 'PR= publicitate for free'.

- a doua oprire(marti, 14 iulie, orele 18:30): CREATIA - ghid: ROBERT OBERT(HaHaHa Production | Balkanik | Nomad). Ilustrator, designer si autor de banda desenata, cu experienta de peste 10 ani in domeniile sale de activitate, Robert este actualmente responsabil de vizualul HaHaHa Production. Acesta a lucrat pe mai multe branduri premium, dintre care amintim: Totti Café, Balkanink Festival(editia 2014), Steampunker, Julius Meinl si alte proiecte de tip storyboarding si event posters.

Intro-ul a cuprins cateva momente de haha in urma carora cei prezenti au inteles ca relatia client-grafician poate fi intretinuta fara prea mare bataie de cap. Din prisma anilor sai buni de experienta, calatoria unui ilustrator/designer(a unui tanar ce vrea sa profeseze in acest domeniu) trebuie purtata cu el insusi, trebuie sa exploreze si sa descopere cat mai mult si multe, pentru ca in urma acestor experiente se poate ilustra orice brief, construind un vizual premium.
Seara s-a finalizat cu proiectia filmului romanesc ‘Aferim!’ de Radu Jude, ce a avut loc la Gradina Floreasca.

- a treia oprire(miercuri, 15 iulie, orele 18:30): DIGITAL MARKETING - ghid: ANDREI LASCUT(Grolsch | Profesor Școala IAA- modulul digital). In cea de-a treia zi, Andrei a venit pregatit cu diverse studii de caz. Participantii au fost placut impresionati de descoperirea viitorului lumii digitale prezentate de Andrei ce a ilustrat cateva campanii internationale ce omoara paradigma comunicarii. Cu totii au fost incantati de aflarea noii ere digitale ce invie nevoia de redescoperire a omenirii.

Andrei si-a finalizat discursul prin punerea in evidenta a factorului ce diferentiaza, astazi, brandurile si, anume, efectul ‘post sale’- singurul ce ofera experienta memorabila consumatorului.
Seara s-a incheiat cu acorduri de jazz, samba si bossa-nova la firul ierbii, @Gradina Floreasca.

- a patra oprire(joi, 16 iulie, orele 18:00): ORGANIZAREA EVENIMENTELOR - ghid: DANIEL DRAGHICI (Backyard weekend | Scala | Color). Fondatorul ‘Color’ si ‘The Fresh’, Daniel a desfiintat clasica sintagma, des intalnita in paginile cartilor de business care parca zbiara cu aceeasi frecventa, spunand 'prieteneii si familia NU trebuie integrati in propria afacere!'. Ghidul din ziua a patra, a povestit ca fara ajutorul celor din jur, fie financiar, fie prin sfaturi, experienta sau orice altfel de input, drumul catre succes nu este atat de satisfacator, sa nu mai spunem de implinit precum a fost si inca este al lui.

Cu al sau tricou PREMIUM, o ilustratie a tuturor celor dragi lui ce l-au ajutat in acest traseu al organizarii de evenimente, Daniel in varsta de 27 de ani este o persoana cu adevarat fericita si timp de aproximativ 2 ore a venit cu povesti, idei, concepte tehnice purtand mereu in priviri o mare pasiune catre ceea ce face.
Prezenta tinerilor dj din audienta nu a fost deloc surprinzatoare! Acestia au venit cu dorinta de a-l cunoaste pe ‘ghid’ si de a afla cum se pot lansa si ei in domeniul muzical romanesc, 'o piata unde pentru a fi cunoscut, trebuie mai intai sa-ti exporti muzica'- afirma Daniel Draghici.

Dupa timpul petrecut alaturi de un mare cunoscator al domeniului organizarii de evenimente, participantii au savurat o seara de vis by the pool, alaturi de GOLAN si Soundopamine fiind fini observatori ai unui eveniment premium, desfasurat in Gradina Floreasca.

- a cincea oprire(vineri, 17 iulie, orele 18:30): DEZBATEREA. Destinatia calatoriei a avut in prim plan dezbaterea expertilor despre conceptul ‘BRAND PREMIUM’. Pe langa cei 3 ghizi, Robert Obert, Andrei Lascut si Daniel Draghici, participantii au beneficiat si de prezenta si tehnicile celor doi invitati speciali: Serban Alexandrescu(Directorul de Creatie de la Headvertising) si Claudiu Obreja(fondatorul NERV).
Dezbaterea a fost moderata de reprezentantul Blitz TV, Cristina Iorganda, care a reluat anumite concepte furnizate de-a lungul saptamanii de catre ghizi. Intrebarile adresate de moderator si public i-au ajutat pe tinerii prezenti sa-si formeze o parere despre ce inseamna pana la urma un brand fie el de masa, premium sau luxury si totodata sa afle daca drumul lor profesional are ca destinatie domeniul publicitar.
Spre finalul dezbaterii, ghizii au concluzionat ca totusi este necesar sa cunosti A B C-ul domeniului in care profesezi pentru ca fara o temelie bine zidita, 'imperiul' cu greu construit poate fi daramat dintr-o singura suflare.
Seara s-a incheiat cu o sesiune de networking, intr-o oază de liniște, pe marginea piscinei Floreasca si cu extragerea marelui premiu oferict de evoMAG, tableta HTC Nexus 9.

Aceasta ultima zi, destinatia calatoriei unui brand premiu, primul traseu dintr-un lant de patru astfel de evenimente, a fost cea mai intensa si in acelasi timp cea mai emotionanta zi a intregii calatorii si asta pentru ca a fost ziua cand a luat sfarsit traseul profesional pe domeniul publicitar. Cu totii si-au spus un dureros 'pe curand' si nu 'la revedere' pentru ca in scurt timp, televiziunea digital de la metrou, Blitz TV, va demara urmatorul traseu, respectiv LINIA ALBASTRA(M2) ce va fi cu peronul pe un alt domeniu profesional.

Si pentru ca cei prezenti la eveniment, din prima zi, exclamau in cor 'si de saptamana viitoare ce mai facem?', va spunem noi ce au facut- fiecare a scris cate un testimonial descriind experienta lor in cadrul celor 5 zile.

TESTIMONIALE:

‘Cel mai important lucru invatat in urma acestor conferinte nu a fost neaparat despre cum sa calatoresti ci alaturi de cine. Echipa cu care lucrezi la dezvoltarea unui brand care se adreseaza fie unui public larg sau a unuia nisat, joaca un rol esential in plasarea acestuia pe piata. Calatoria construirii unei echipe premium!’- Oana Arsenoi, 23 ani, studenta la UNATC Bucuresti

‘Cand vrem sa aflam lucruri noi despre un anumit domeniu, incepem sa cautam si sa citim tot ce ne pica in fata ochilor. De multe ori ceea ce gasim referitor la acel subiect, este mai mult teorie scrisa la modul general. Cu siguranta ce citim in carti, articole si manule, nu se compara cu lucrurile si cu trick-urile pe care le afli de la oamenii experimentati din domeniu. Asta s-a intamplat si in cele 5 zile de discutii, m-am urcat de la Timpuri Noi si am primit, din povestile speakerilor, mai multe raspunsuri la anumite intrebari pe care le aveam de ceva timp, am memorat cateva shortcut-uri, ba chiar in timpul unei discutii, mi-a venit o idee de aplicatie pentru biciclisti. J
Sunt tare curios despre ce se va discuta pe linia albastra.’
- Octavian Pavel, 32 ani, liber profesionist

‘Branding premium cu oameni premium!
Felicitari Blitz TV pentru initiativa.’
-Alexandra Badea, 23 ani, PR

‘Sunt actor, nu scriitor
Ma gandesc la viitor
Optimist si tinereste
Vreau ceva ce-mi foloseste
Promovez si caut spatii
Am tot felul de creatii
Si de-aceea mi-ar placea
Sa stiu a le promova
In Floreasca am venit
Chiar acolo-n parc
La gradina, cu piscina
Pregatit precum un arc
Am gasit oameni frumosi
Cu candaore, radiosi Invitati de mare nume
Impartind intelepciune
Ce pe mine m-a convins
Orizontul mi-a extins
Luminandu-mi o idee
Ce-nainte n-avea cheie
Pana vineri la amiaza
Cand Robbie canta Millenium
Invatam cum se lucreaza
La un brand numit si Premium
Asadar in incheiere
Ma bucur ca am venit
Simt ca am sa fac avere
Construind un brand cinstit!’
- Alex Stefanescu, 27 de ani, actor

‘O saptamana plina de evenimente la care a meritat sa ies din casa chiar si la 35 de grade plus. De ce?

  • Pentru ca astfel de intalniri te pun pe ganduri si te determina sa vrei sa incepi o cariera in comunicare numai pentru pasiunea cu care vezi speakerii vorbind despre meseria lor.
  • Pentru ca cine se aseamana se aduna, chiar din prima zi am cunoscut oameni cu care am rezonat si asta de la primul "Buna!", oameni creativi, cu pasiuni interesante si dorinta constanta de a-si extinde orizonturile.

O saptamana mai mult decat interesanta. Recomand!’’- Andra Petrescu, 22, studenta la SNSPA, Comunicare si relatii publice

Multumim tuturor celor ce au sustinut acest eveniment cu premii, locatii si alte materiale necesare unui eveniment ce a generat o experienta placuta participantilor sai: evoMAG, Scala, Gradina Floreasca, NERV, Nilu Crocodilu, Job360.ro, 4culori, revista CARIERE, ED4Lead si IQool. Nu in ultimul rand, multumim baietilor de la 90 Studio pentru snapshot-uri si pentru o editatare premium!

NEXT STOP- BLUE LINE

Puteti afla mai multe despre ‘Calatoria construirii unui Brand Premium’ accesand paginile oficiale ale evenimentului:
https://www.facebook.com/events/432644860252857/
https://calatoriaconstruiriiunuibrand.splashthat.com/