"Am obtinut certificatul de urbanism, mai mult de atat nu pot spune, urmeaza planul urbanistic zonal si certificarea de constructie. Sigur magazinul va avea aceeasi categorie de produse ca si aici (magazinul din Baneasa - n.r.)", a afirmat Oprisan miercuri intr-o conferinta de presa, intrebat in ce stadiu se afla IKEA in ceea ce priveste cel de-al doilea magazin. El nu a dat alte detalii despre cand va incepe constructia sau cand va fi deschis magazinul, scrie Mediafax.

Reprezentantii IKEA spun insa ca perioada pentru constructie, de la momentul cand sunt gata toate actele, poate dura intre 12 si 18 luni. Retailerul suedez de mobila si decoratiuni a anuntat in iunie achizitia unui teren de circa 13,7 hectare, in sectorul 3, pe bulevardul Theodor Pallady nr 57, pe care va construi cel de-al doilea magazin din Romania, primul fiind deschis in 2007 in Baneasa, insa pana in 2010 a functionat ca franciza. Pe bulevardul Pallady mai sunt prezenti retaileri precum Dedeman, Auchan, Metro, Decathlon sau Jumbo.

IKEA a lansat miercuri catalogul pentru perioada septembrie 2015 - august 2016, care are 328 de pagini, urmand ca in perioada 17 august - 6 septembrie sa fie distribuite 930.000 de exemplare in locuintele din Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si imprejurimi. Cheltuielile cu catalogul reprezinta cea mai mare parte din bugetul de marketing al retailerului, de 1,3 milioane euro. O treime dintre produsele care se vor regasi in catalog au fost nou introduse, iar compania a redus preturile pentru 320 de produse, cu pana la 20%. Catalogul 2016 pune accentul pe zona de bucatarie si activitatile din jurul acesteia.

Citeste si:

Potrivit unui studiu realizat printr-un chestionar online, in perioada 20 mai - 9 iunie, la care au raspuns circa 1.000 de persoane cu varsta intre 18 si 60 de ani, doar 22% dintre bucuresteni gatesc acasa in timpul saptamanii, iar peste jumatate dintre ei spun ca timpul este principalul motiv pentru care ajung sa renunte la gatit. Desi 75% dintre participanti declara ca se bucura atunci cand gatesc alaturi de familie si prieteni, doar aproape un sfert isi pregatesc mesele impreuna.

Totodata, 74% dintre bucuresteni sunt curiosi sa testeze noi feluri de mancare. Bucurestenii care spun ca au fost pretentiosi cu mancarea in copilarie se plaseaza cu 9% peste media indicata in sondaj pe locuitorii altor capitale. Sapte din zece locuitori ai Capitalei folosesc telefoane mobile sau tablete in timpul mesei, dar 52% nu se simt bine atunci cand altcineva foloseste telefonul la masa. De asemenea, unul din doi parinti crede ca este important sa implice copiii in activitatile din bucatarie si pentru 43% dintre respondenti copiii au un cuvant de spus in alegerea felurilor de mancare.

Magazinul din Baneasa a avut vanzari de 468,4 milioane lei (106 milioane euro) in anul de catalog 2014, cuprins intre septembrie 2013 si august 2014, in crestere cu 6,45% fata de anul anterior. Magazinul a fost vizitat de 3,23 milioane clienti, acestia achizitionand 13,2 milioane de produse.

Sursa foto: IKEA/Shutterstock