Cultivatorii de cafea din Uganda si-ar putea dubla preturile din cauza calitatii inalte cerute de cel mai mare lant de cafenele din lume, a declarat Henry Ngabirano, director al Autoritatii de Dezvoltare a Cafelei din Uganda, intr-un interviu. „Este extrem de interesant faptul ca rafturile Starbucks sunt ocupate de cafeaua provenita din Uganda, a spus el. Vom avea mai multe venituri din aceasta industrie si agricultorii, de asemenea, vor avea profit”, a declarat acesta, potrivit Bloomberg.

Starbucks comercializeaza cafea sub denumirea de „ Sipi Falls”, din estul regiunii Mount Elgon din Uganda, regiune aflata in continua dezvoltare, a declarat Ngabirano. Cafeaua boabe de origine unica are o aroma distinca deoarece este cultivata intr-o regiune cu un climat unic, avand parte de ingrijire si conditii de sol aparte, potrivit Starbucks.

Starbucks este primul mare lant de magazine care vinde boabe de cafea de origine unica din Uganda, desi magazinele mici din Europa si America le-au comericalizat de ani de zile, a declarat Ngabirano.

Cafea sustenabila

Cel putin 10% din cafeaua ugandeza este certificata ca fiind sustenabila. Uganda, care cultiva atat cafea Robusta, cat si Arabica, isi poate mari transporturile pana la sase milioane de saci a cate 60 de kilograme pana in 2020, de la 3,4 milioane estimate pentru urmatoarele 12 luni, incepand cu luna septembrie a acestui an. Cresterea transporturilor are loc pe fondul cresterii productivitatii, dar si a plantatiilor de soiuri rezistente la boli. Populatia din Uganda consuma aproximativ 5% din recolta anuala.

Exporturile de cafea reprezinta cel mai important sector al economiei, dupa turism si banii trimisi de ugandezii care traiesc in strainantate. Cultura de cafea a adus un profit de 349 de milioane de dolari din vanzarea a 2.85 milioane de saci vanduti in primele zece luni din acest an agricol.

Sursa foto: Starbucks/Shutterstock