Centrul de Export CKD Dacia de la Mioveni va exporta piese de Logan in mai multe tari si va contribui la realizarea unei cifre de vinzari, pina in 2010, de 1 milion de unitati. Investitia se ridica la 18,2 milioane de euro.

“Centrul Dacia-Renault are o istorie asemanatoare cu proiectul Logan. Multi au crezut ca nu este posibila realizarea acestui centru CKD (Completely Knocked Down). S-au inselat”, a spus Louis Schweitzer, presedintele director general al Grupului Renault, la inaugurarea oficiala. Piesele de Logan vor fi exportate in Rusia, Maroc, Columbia, Iran, India si Brazilia, unde vor fi asamblate. Exporturile catre uzina Somaca din Maroc au inceput deja, in vederea demararii fabricatiei la finele semestrului al doilea al anului 2005. Incepind de la jumatatea anului 2005, piesele si subansamblele vor fi trimise in containere pe calea ferata, de la centrul CKD din Mioveni pina la portul Constanta, si de aici cu vaporul spre Maroc.

Uzina de la Casablanca va asambla anual 30.000 de Dacia Logan. Un alt destinatar al activitatii centrului CKD de la Mioveni va fi uzina Avtoframos din Moscova, care va incepe in curind activitatea de asamblare a modelului Logan. 20 de camioane vor pleca zilnic de la centrul logistic in directia Moscova, via Ucraina. Capacitatea de productie programata a uzinei din Rusia este de 60.000 de unitati Logan pe an. Acelasi mod de expediere este utilizat si in cazul colectiilor CKD trimise in Columbia, unde modelul Logan va fi produs in uzina Sofasa din Envigado, incepind din toamna anului 2005. Expeditiile de piese catre Columbia au inceput deja. La sfirsitul anului 2005, tot prin portul Constanta, vor incepe exporturile spre Iran. Din 2007, India va figura si ea printre tarile de destinatie ale colectiilor CKD Logan expediate de centrul logistic de la Pitesti.

Exemplu pentru investitorii straini

Prezent la inaugurarea centrului CKD, premierul Calin Popescu Tariceanu a spus ca proiectul de succes al Grupului Renault desfasurat in Romania poate atrage si alti mari investitori din domeniu. “Locomotiva cea mai puternica pentru economia romaneasca este industria auto”, a precizat Tariceanu, adaugind ca Logan a facut sa se vorbeasca de Romania mai bine decit orice alta campanie publicitara. In plus, Tariceanu spune ca a contribuit la realizarea acestui proiect. “Intr-o vizita din 1997, cind eram ministrul Industriei, m-am intilnit cu presedintele Renault, Schweitzer, si i-am sugerat proiectul pentru revitalizarea Dacia Pitesti prin asociere cu Renault”, a amintit Tariceanu. Suprafata acoperita a centrului CKD este de 35.000 de metri patrati, iar volumul de componente expediate va atinge in acest an 300.000 de metri cubi.

De la lansarea sa, peste 50.000 de Dacii Logan au fost vindute sau comandate in Romania si la export. Modelul este comercializat in prezent in 13 tari: Romania, Bosnia, Croatia, Ungaria, Macedonia, Republica Ceha, Serbia-Muntenegru, Slovacia, Slovenia, Polonia, Turcia, Siria si Liban. Expansiunea internationala a Dacia va continua in 2005, urmind ca la sfirsitul anului numarul destinatiilor de export ale modelului Logan sa ajunga la peste 35 de tari.