La momentul respectiv, piata nu era pregatita pentru intentiile lor, serviciile de optimizare SEO erau cuvinte necunoscute majoritatatii antreprenorilor. Cu toate acestea, Andrei si Eugen au reusit sa-si transpuna viziunea lor in E-Advertising, una din cele mai de succes agentii de publicitate online. Axata la inceput doar pe servicii SEO, in prezent E-Advertising are in vedere extinderea pe piata de advertising, prin toate mijloacele de promovare online.

Totul a inceput de acasa si cu mai putin de 1000 de euro...

Alimentati de dorinta de a inova, de a materializa viziunea si mai putin de 1000 de euro, Andrei si Eugen erau constienti de capabilitatile lor, de cunostintele detinute. Astfel au facut demersul infintarii afacerii ce nu o vor uita niciodata, atat ei, cat si experienta pietei publicitatii online din Romania. Desi, poate fi considerat un cliseu modul cum a fost demarata afacerea, “Am muncit de acasa, eram proprii administratori, agenti de vanzari, angajati. Multifunctionali practic pentru ca nici nu aveam prea multe resurse.”, dupa cum isi amintesc modest cei doi, aceasta experienta ne arata ca inca nu au apus vremurile in care afacerile pot porni de la nimic.

Primii lor clienti? Oamenii care au apreciat promtitudinea si rezultatele imediate.

Si totusi, cum au reusit Andrei si Eugen sa faca primul pas intr-o zona nisata, intr-o zona aflata la inceput, zona reticenta la schimbari? Totul a plecat de la dedicarea de a construi ceva, crezand ca nu aveau alte optiuni. Au urmat un drum anevoios si provocator la care au rezistat eroic desi erau lipsiti de avantajul de a fi localizati intr-un centru urban de amploare. La scurt timp, satisfactia primilor bani castigati le-a adus si posibilitatea de a prospera. Astfel incat, munca de acasa devenise o vreme uitata. Si nu s-au oprit aici. “Am avut extrem de multa rabdare, reinvestind banii castigati, chiar daca nu ne ramaneau noua bani in buzunare.”Un an mai tarziu de la infiintare, cei doi isi alegeau sediul firmei. Isi localizau noul birou in Suceava, unde cautau sa deschida noi oportunitati de afaceri. Cum au reusit sa convinga primii clienti?
“Ne-am ocupat de clienti ca si cum ar fi aerul nostru. Ne-am facut publicitate noua in primul rand, pentru ca mai apoi sa stim sa vindem astfel de servicii dedicate altor branduri, companii, clienti. Deci succesul nostru venea direct proportional cu cel al colaboratorilor nostri.” spune Eugen.

De unde au plecat si unde au ajuns

Intr-un spatiu de 150 mp, undeva intr-una din cele mai bune zone ale Sucevei, cu peste 15 angajati, E-advertising continua sa faca ceea ce stie mai bine, servicii SEO – optimizare in functie de cuvintele cheie, cea mai eficienta modalitate de promovare si extindere a unui brand in mediul online.
Ideea lor de baza provine de pe piata bucuresteana, acolo unde Eugen Sotropa, actualul CEO, a urmat cursurile de facultate. Fara dubii, putem sa tragem concluzii pripite privind reteta de succes pentru aceasta afacere. Mai exact, poate este vorba doar de adaptarea unei idei existente dintr-un mediu extins la un mediu restrans, sau poate perseveranta continua si viziunea au contribuit la dezvoltarea sanatoasa pentru E-Advertising. Insa in cazul lor, ambele variante au fost alimentate de cei doi: Andrei, ambitios din cale-afara, incarcat cu mult spirit antreprenorial si Eugen, un workaholic, dedicat, implicat cu experienta SEO si dorinta de a invatare continua.

“Am ajutat la creșterea unor afaceri mici care în prezent au devenit companii mari și asta doar prin poziționarea lor în primele rezultate pe Google. Un lucru nu încetează să ne uimească – SEO este cel mai puternic instrument de marketing online care poate dezvolta orice afacere.”
In cifre, E-Advertising detine pe piata de profil locul 2 in Romania. Pana la finele anului, Andrei si Eugen estimeaza o cifra de afaceri de 350.000 euro. Odata ce mediul online din Romania incepe sa ajunga la maturitate, cei doi au planuri de extindere pe piata europeana.

In prezent, cei doi antreprenori se afla in etapa finalizarii redactarii unei carti. In cartea acesta, nu vor sa relateze povestea lor de success, ci mai mult, vor sa impartaseasca secretele mecanismului de functionare SEO. Nevoia de a lansa o astfel de carte a plecat de la oferirea unui nou mijloc de educare cu privire la ceea ce inseamna SEO, cum functioneaza si de ce trebuie folosit. Nu in ultimul rand, valoarea acestei carti creste prin includerea unui top cu factorii de influenta ridicata pentru SEO. Asemeni pictorilor care nu isi dezvalui schitele pana cand operele nu sunt finale pentru admirat, nici noi nu cunoastem inca titlul cartii. Insa cu siguranta, aceasta va revolutiona piata, asa cum au facut-o Eugen si Andrei prin formula agentiei pe care o conduc, sub egida titulaturii sugestive E-Advertising.