"De la momentul achizitionarii dosarului de prezentare al Postei Romane de catre bpost, pana in prezent, echipa implicata in proces a sustinut un nivel consistent al discutiilor cu potentialii investitori, pe marginea oportunitatii investitionale. In cadrul discutiilor s-au abordat teme legate de planul de eficientizare a cheltuielilor si a retelei operationale, de situatia financiara, de situatia litigiilor, dar si de cadrul de reglementare", se arata intr-un comunicat al Ministerului pentru Societatea Informationala.

In cadrul procesului de privatizare a Postei Romane, ministerul este consiliat de consortiul format din KPMG Romania si de Tuca, Zbarcea & Asociatii. Pana acum, cele doua entitati si-au oferit expertiza pe tot parcursul procesului, de la alegerea metodei optime de privatizare, pana la participarea in cadrul discutiilor avute cu reprezentantii Comisiei Europene.

Posta Romana a abordat, in ultimul an, o strategie de business concentrata pe reducerea cheltuielilor si pe concentrarea resurselor financiare in investitii, se mentioneaza in comunicat. Un punct important in aceasta strategie a fost dezvoltarea unor produse si servicii adaptate la nevoile clientilor Postei Romane, dar si inchiderea unor contracte neprofitabile pentru operatorul national de servicii postale.

Citeste si:

Compania de stat a incheiat anul 2014 cu un profit de 5 milioane de euro, dupa cinci ani de pierderi. Pentru 2015, compania tinteste mentinerea in marja de profit, concomitent cu implementarea unui plan amplu de investitii, in valoare de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua si in 2016. In primele sapte luni ale anului, Compania Nationala Posta Romana a inregistrat un profit net de 18,3 milioane de lei (4,13 milioane de euro), la venituri de 655 milioane lei (147 milioane euro).

Compania se asteapta sa raporteze in acest an un profit brut de 1,6 milioane lei, in scadere cu 95,7% fata de castigul de anul trecut, in conditile in care anticipeaza ca va inregistra un profit de doar un leu din fiecare 1.000 de lei obtinuti ca venituri. Posta Romana este detinuta de statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala, in proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP) in proportie de 25%. Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, insemnand peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, in prezent, in Romania. Anul trecut, autoritatile au ales bpost pentru vanzarea a 51% din actiunile Companiei Nationale Posta Romana.