CEE Entrepreneurship Summit 2015 se va derula la Cluj-Napoca, intre 14 si 16 octombrie. Pe durata a doua dintre cele trei zile de desfasurare acesta se va suprapune cu Cluj Business Days 2015 – cele doua evenimente fiind insa diferite, primul fiind orientat cu precadere catre o audienta internationala. CEE Entrepreneurship Summit va reuni peste 1.000 de participanti, peste 100 de speakeri si va beneficia de sustinerea a peste 100 de parteneri. Evenimentul este destinat deopotriva promovarii mediului de afaceri si expunerii oportunitatilor de business de pe pietele locale din cele patru regiuni ale tarii, prin facilitarea interactiunilor dintre investitori, antreprenori, manageri, experti, reprezentanti ai administratiei publice locale si centrale.

Pana in prezent, platforma Business Days a organizat 38 de evenimente, in cele mai importante orase din toate regiunile Romaniei, la care au participat peste 21.000 de persoane si au luat cuvantul peste 1.000 de speakeri. Astfel, Business Days a devenit una dintre cele mai mari si mai active platforme de business networking de pe piata locala. Pana in prezent, conform feedbackului oferit de participanti, aproape un sfert dintre acestia au valorificat oportunitatile de networking furnizate de Business Days prin incheierea unor afaceri cu o valoare cuprinsa intre 25.000 si 250.000 de euro si peste 8% au incheiat tranzactii de peste 250.000 de euro.

Participantii vor avea ocazia de a asista la: conferinte, prezentari, 16 sesiuni de matchmaking (dedicate delegatiilor straine, in decursul carora se estimeaza ca vor exista peste 500 de intalniri formale intre participanti), workshopuri cu studii de caz, workshopuri speciale (focalizate pe teme de dezvoltare personala), masterclass-uri (sesiuni sustinute de experti, de nivel avansat), sesiuni de business networking, doua seri speciale de business networking (seri destinate in special facilitarii contactelor intre participantii straini si mediul de afaceri local, organizate in parteneriat cu mai multe camere de comert bilaterale, ambasade, consulate, cluburi si asociatii de oameni de afaceri), o seara speciala de coaching si trei seri de VIP networking, la care participarea se va face pe baza de invitatie si unde se vor regasi o parte din parteneri, o parte dintre speakeri si reprezentanti din elita mediului de afaceri local si regional.

Evenimentul va include, de asemenea, vizitarea unor parcuri industriale si logistice din localitatile Cluj-Napoca, Dej, Jibou, Targu Mures, Sibiu, Oradea si Medias, lista acestora fiind deocamdata in curs de definitivare.
Participantii straini vor avea posibilitatea de a-si promova afacerea la eveniment si/sau in materialele destinate participantilor, precum si de a oferi interviuri sau de a avea interventii in cadrul conferintelor Business Days.
Toate evenimentele Business Days sunt organizate dupa realizarea unei cercetari pentru identificarea nevoilor, problemelor si provocarilor cu care se confrunta mediul de afaceri din regiunea in care urmeaza sa se desfasoare fiecare editie a evenimentului. Ulterior, temele manifestarilor sunt alese in concordanta cu rezultatele relevate de fiecare studiu.

Studiul Business Days arata ca principalul atu al regiunii centrale si de nord este calitatea resurselor umane

In luna august 2015 a fost realizat un studiu pe un esantion de 206 de persoane din regiunea centrala si de nord a tarii. Dintre cei intervievati 43,5% au fost antreprenori, 38,9% manageri, factori de decizie din companii, 13 % profesionisti, specialisti, experti, consultanti.
Principalul atu al acestei regiuni care a fost mentionat de respondenti este calitatea resurselor umane, nivelul inalt de pregatire a fortei de munca, cunoasterea a cel putin unei limbi de circulatie europeana, seriozitatea, harnicia si mentalitatea pozitiva a oamenilor din regiune, intarita de o atitudine prooccidentala, de o toleranta ridicata si de multiculturalitatea care caracterizeaza zona. Alte atuuri sunt pozitionarea geografica, accesul relativ usor spre Europa de Vest, existenta unui numar mare de parcuri industriale si logistice, existenta unor centre universitare puternice (in special Cluj-Napoca si Timisoara), numarul mare de investitori si de companii straine prezente in regiune (care este principalul pol de atractie a investitiilor straine dupa Capitala), precum si potentialul de crestere economica si costul accesibil al fortei de munca.

Principalele oportunitati de afaceri sunt, potrivit respondentilor, in IT&C (80% dintre raspunsuri!), dezvoltarea de software (peste 65%), turism, servicii si educatie. In ceea ce priveste modul in care oamenii de afaceri locali se raporteaza la schimburile economice transfrontaliere, acestia, in proportie de peste 20%, fie cauta investitori, fie parteneri pentru export, fie sa deschida filiale/sucursale/reprezentante. pe de alta parte, peste 25% spun ca nu sunt interesati deocamdata de parteneriate cu companii straine.
In ceea ce priveste provocarile cu care se confrunta, oamenii de afaceri locali au mentionat birocratia excesiva (57,3%), sistemul stufos de taxare si reglementare din Romania (56,5%), impredictibilitatea fiscala (52,7%), lipsa infrastructurii logistice si de transport (37,4%), zelul si injustetea organelor de control ale statului (36,6%).

Nevoile cel mai adesea mentionate au fost, in ordine descrescatoare, dezvoltarea si motivarea personalului, managementul si coordonarea echipei, taxarea si fiscalitatea, dezvoltarea abilitatilor de vanzare si de negociere, precum si leadershipul.

Inscrierile pentru toti cei care vor sa participe la CEE Entrepreneurship Summit 2015, Cluj
sunt deschise de la inceputul acestei luni. Pana pe data de 27 septembrie 2015, ora 23.59, este in vigoare oferta de tip early-bird, prin care oricine poate participa la eveniment cu o reducere de 15% la orice tip de acces.

Business Days este un eveniment organizat de ADeSCO (Asociatia Dezvoltatorilor de Solutii de Comunicare Online) si Newfield Consulting, avand coorganizator compania MMC-fondata de Liana Marin.
ADeSCO este o organizatie non-profit al carei scop este acela de a crea cultura antreprenoriala sanatoasa si durabila in Romania

Printre partenerii evenimentului se numara Raiffaisen Leasing, EY Romania, Orange, Fan Courier, AON, Philips Romania, Dedeman, Unicredit Tiriac Bank, DPD, Zitec, GH, Universul Juridic, Rogalski Damaschin, API, UPC Business, Valigeria.ro, SBR, BrandFusion, Regina Maria, Sophia, AROBS,Mobila Dalin, Francize.ro, Massmediaconsulting, MMC, Buticul de Inspiratie by Dana Tudor s.a.

Parteneri media: wall-street.ro, Romania Libera.ro,Vocea Transilvaniei.ro, Manager Express.ro, Europa FM, 9am, MonitorulCj.ro, avocatnet.ro, Ziarul de Iasi, Business24, Ziare.com, AiSucces.ro, Iasi Fun, TransilvaniaBusiness, Amaltea, FoodNews, JurnaluldeAfaceri, Retail-FMCG, BusinessLive.ro, PortalHR, bestjobs, GPeC, Feed Forward, Softlead, 4Career, Learn&Go, Premian, Tribal Worldwide, Zelist Monitor, 24Fun, IQAds, startups.ro, BizzClub, ComunicatedePresa.ro, ILoveCluj, Cluj.com, BistritaNews, Gazeta de Cluj, ClujToday.ro, Transylvania Today, TurdaNews.ro, PortalSM, ANIS, ARIES Transilvania, Techsylvania, Enterprise Europe Network, Maastricht School of Management, ClujHub, Akcces, Chic-Elite, Impulse, 24Fun.ro, arad24.net, Adevarul.ro

Contact presa:

  • Liana Marin liana.marin@massmediaconsulting.ro / +40-741-753939/ CEO MMC

Business Days este o platforma de comunicare, informare, schimb de idei, educare si generare de oportunitati pentru mediul de business din Romania. Business Days este formata dintr-o serie de proiecte si platforme de comunicare dintre care mentionam: suita de evenimente Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine, Business Days DVD, MeetMe. Evenimentele Business Days este considerat de participanti, parteneri si speakeri drept cele mai mari, mai relevante si de impact evenimente de business din Romania si din estul Europei. Scopul Business Days este de a contribui semnificativ la crearea unei culturi antreprenoriale sanatoase si la dinamizarea mediului de business din tara noastra.