"Romanii imprima fotografiile in special la principalele evenimente din decursul unui an: amintirile din vacanta de vara, cadouri personalizate oferite de Craciun, amintirile din vacanta de iarna, Martie, Paste si perioadele de inceput si incheiere a scolii", a aratat Marian Dinu, managerul companiei care activeaza de mai bine de 10 ani pe piata locala.

Potrivit acestuia, romanii imprima anual, in diferite forme, in medie intre 200 - 300 fotografii pe an.

Evenimentele din familie predomina, fie ca vorbim de vacante sau diferite aniversari

Astfel, managerul a adaugat ca valoarea bonului medie la o comanda in cadrul Cewe se ridica la 120 de lei.

Metode noi de pastrare a amintirilor

Daca in urma cu doar 10 ani clasicul film analog era cel mai utilizat de catre romani, odata cu evolutia tehnologiei a evoluat si industria de imprimare a fotografiilor.

Un trend din piata arata ca romanii renunta din ce in ce mai mult sa isi pastreze fotografiile in clasicele albume foto si se indreapta spre varianta fotocartii, care, asa cum ii spune numele, este o carte compusa din fotografii.

"Piata de procesare a cunoscut multe schimbari in comparatie cu acum 10 ani, cand Cewe a facut primii pasi in piata din Romania. Astfel, daca in 2005 cuvantul principal in procesarea de fotografie era filmul analog, iar 5 ani mai tarziu, in 2010, fotografiile digitale erau printate pentru a fi inserate intr-un album, in 2015 putem spune, fara teama de a gresi, ca prezentul si viitorul in ceea ce priveste procesarea de fotografie o reprezinta Cewe fotocartea. Astfel, in acord cu evolutia foarte rapida a tehnologiei, si procesarea de fotografie a avut aceeasi tendinta. Cu toata evolutia tehnologica, oamenii remarca si apreciaza calitatea fotografiei printate, in special in Cewe fotocarte, versus prezentarea acesteia pe o tableta, telefon sau televizor, oricat de performante ar fi acestea", a precizat country managerul.

In topul preferintelor romanilor se afla in prezent fotocartile, urmate de fotografii si postere, precum si diverse produse cadou personalizete, precum canvase, jucarii, cani, carcase de telefoane sau de tablete.

Citeste si:

In acest context, Romania reprezinta pentru grupul german Cewe un vector de crestere, cu un potential foarte mare pe termen mediu si lung.

"In Romania, provocarea vine si din cresterea notorietatii serviciului si beneficiilor reale aduse de acesta. Astfel, incercam sa le aratam romanilor cat de simplu este sa trimiti o comanda din fata calculatorului sau a tabletei sau smartphone-ului, iar la final sa se bucure sau sa bucure la vederea si pastrarea celor mai dragi amintiri", a mai spus Dinu.

Investitii de 2 mil. euro de la intrarea pe piata

De la intrarea pe piata din Romania, in urma cu aproximativ 10 ani, investitiile companiei Cewe au vizat diferite segmente ale activitatii, intre care echipamente DigiFotoMaker in peste 120 de magazine si alte materiale in cele 800 de locatii in care activeaza, investitii in dezvoltarea si actualizarea de software, customer support, logistica, marketing (ATL/BTL).

Totalul investitiilor pana anul acesta in Romania depasesc doua milioane de euro

"Acum, ca acoperirea pietei si distributia serviciului au ajuns la maturitate (derulam parteneriate cu toti marii jucatori, fie ca vorbim despre hypermarketuri precum Auchan, Carrefour, Cora, magazine electro Altex, Domo, Flanco, Mediagalaxy, online Emag, F64, Cameredigitale.ro), ne vom concentra cu preponderenta asupra interactivitatii cu utilizatorul final, ceea ce va presupune investitii substantiale in zona de marketing", a explicat country managerul companiei Cewe, fara a preciza vreo suma.

Compania estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de doua milioane de euro.

"La inceputul activitatii, cifra noastra de afaceri s-a situat intre 200.000 si 800.000 de euro, iar anul acesta estimam ca vom atinge pragul de doua milioane de euro", a declarat Marian Dinu.

Compania Cewe are pe piata locala o echipa formata din aproximativ 100 de angajati.