Romanilor le place sa isi amenajeze casele si sunt buni gospodari, iar acest lucru este stiut si mostenit din generatie in generatie. Daca pana in urma cu cativa ani cei care erau interesati sa isi amenajeze casele dupa anumite tipare intalnite in reviste, in prezent acest lucru s-a schimbat o data cu dezvoltarea unui nou segment de piata care a crescut tot mai mult interesul clientilor, al arhitectilor si al celor specializati in design interior. Este vorba despre aplicarea pietrei naturale si a travertinului, ca alternativa la clasicele solutii din ceramica, asa cum este cazul gresiei sau al faiantei.

Mariana Bradescu si Sergiu Bradescu, doi tineri in varsta de 30 de ani, sunt poate cel mai bun exemplu de antreprenori care au pariat pe business-ul cu piatra naturala si travertin, doua solutii care astazi se dovedesc extrem de profitabile.

In 2007, pe vremea cand puneau bazele firmei RockStar Construct, Mariana si Sergiu Bradescu aveau in jur de 24-25 de ani si nicio clipa nu s-au gandit ca acest pariu ar putea deveni de succes in asa scurt timp. Compania care comercializeaza piatra naturala pe Internet, dar care detine si un showroom in apropiere de Bucuresti, a aparut pe piata intr-un moment foarte dificil pentru constructii, primul an de activitate dovedindu-se un succes, doar ca umbrit intr-o mare parte de venirea crizei pe piata.

“Am inceput sa lucrez in domeniu imediat dupa terminarea liceului. Parintii mei detineau o fabrica in care se produceau pavaje, iar primul meu rol in companie era acela de a distribui pliante cu produsele companiei in zona Pipera sau la Romexpo. In perioada 2005-2006 puteai sa vinzi orice, mai ales in domeniul constructiilor”, spune Mariana Bradescu (foto cover), care un an mai tarziu il cunostea pe actualul sot, impreuna cu care a pus bazele PiatraOnline.ro, primul magazin online care a comercializat piatra naturala pe piata din Romania.

Despre venirea crizei, Mariana Bradescu spune ca piata a fost un moment foarte dificil, compania pe care o detinea alaturi de sotul sau fiind nevoita sa reziste scaderilor din industrie. “Nu am stiut decat ca trebuie sa rezistam pe piata si am fost fortati sa reusim sa functionam chiar si in vremuri dificile. Noi nu am prins anii cand se faceau bani cu sacul”, spune Mariana Bradescu, intr-un interviu pentru wall-street.ro.

In ciuda unei scaderi a pietei constructiilor din Romania cu aproximativ 40%, business-ul PiatraOnline a trecut cu bine peste acest declin si s-a adaptat din mers. In orice caz, reprezentantii Piatra Online sustin ca a face business in Romania cu companii romanesti poate fi o adevarata aventura.

showroom piatra online

“Seriozitatea furnizorilor romani este o problema destul de mare, chiar o provocare. Trebuie sa existe o diferenta clara intre business si bisnita. Din pacate, romanii nu stiu sa faca afaceri, asta pentru ca foarte multi nu vor sa dea factura si lucreaza mult la negru. (…) Chiar daca exista resurse naturale, exploatarea de piatra din tara noastra este la un nivel foarte scazut. Pentru Romania, piatra naturala ar fi putut fi un material foarte bun la export, dar nimeni nu isi doreste acest lucru. Sunt interese uriase la mijloc”, a spus Mariana Bradescu.

Intrucat experienta de pana acum cu romanii i-a fortat pe proprietarii Piatra Online sa isi indrepte atentia spre alte piete, in momentul de fata principalii furnizori ai companiei provin din Turcia, Grecia, Bulgaria, Egipt sau India.

Intrebata de posibilitatea deschiderii unei fabrici in Romania, Mariana Bradescu a subliniat faptul ca au luat in calcul aceasta posibilitate, dar din cauza multitudinii de probleme si interese au renuntat. “Ma sperie experienta factorului uman si a intereselor de la mijloc”, a punctat aceasta.

Urmatorul pas: vor sa intre in marketplace-ul eMAG

Online-ul este un domeniu extrem de vast, care a capatat in ultimii ani in Romania o amploare tot mai mare. Interesant este faptul ca tot mai multi retaileri si-au indreptat atentia spre segmentul comercializarii de materiale de constructii in mediul virtual – de la retailerii specializati, la magazine mari de profil, asa cum este cazul eMAG si care a listat in oferta sa mai multe astfel de produse, prin intermediul marketplace-ului.

Parte a planului de dezvoltare, Mariana Bradescu isi propune sa isi extinda prezenta si in marile lanturi de magazine online din Romania, momentul de fata fiind in discutii avansate cu eMAG, cel mai mare retailer online din tara noastra.

“Purtam discutii avansate pentru prezenta in marketplace, in care ne dorim sa aducem produsul nostru vedeta – travertinul. (…) Ne-am uitat cu atentie la eMAG si F64 ca model de business, doua exemple care ne inspira”, a mai aratat Mariana Bradescu.

showroom piatra online

Black Friday la vanzarile de piatra: reduceri de pana la 50% la zeci de produse din oferta

Dupa experienta din cursul anului trecut, Piatra Online va intra si de aceasta data in hora reducerilor de Black Friday. “Vom participa si anul acesta la campania de Black Friday. Sunt cateva zeci de produse din oferta pe care le vom oferi la un pret cu pana la 50% mai mic. Ne propunem ca in acest an campania de reduceri sa se desfasoare pe parcursul a trei zile si mizam pe o crestere a vanzarilor de 30-35%”, a mai punctat Mariana Bradescu, business development manager in cadrul Rockstar Construct.

Conform datelor reprezentantului Piatra Online, investitiile lunare in promovarea site-ului se ridica la 40-50.000 de euro atat in mediul online cat si offline.

PiatraOnline.ro mizeaza pe afaceri de 5 milioane de euro in acest an

Rockstar Construct, sub care opereaza brandul Piatra Online, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro, dupa o activitate de sapte ani, afacerea inregistrand anul trecut un plus de 40% in comparatie cu anul 2013.

La momentul lansarii, in 2007, piatraonline.ro, un proiect format dintr-o echipa de patru oameni, avea vanzari de 50.000 de euro pe an. In prezent, business-ul a ajuns sa fie estimat la cateva milioane de euro. Pentru 2015, PiatraOnline.ro si-a propus sa creasca business-ul cu 50%, preconizand ca va inchide anul cu o cifra de afaceri de 5 milioane de euro.

Desi investitia initiala in business a fost minima, pe parcursul celor 7 ani de activitate, acestea au crescut la ordinul sutelor de mii de euro. „Investitiile au fost constante si, pe masura ce ne-am extins, acestea s-au marit. Cea mai importanta investitie pe care am facut-o recent este cea in noul showroom, un spatiu de peste 850 mp, care s-a ridicat la 350.000 euro.” a declarat Mariana Bradescu.
„Inceputul a fost unul mai dificil, deoarece am pornit business-ul in perioada in care incepuse criza si, in plus, piata de piatra naturala nu era foarte dezvoltata, la fel cum nici nu exista un comportament de cumparare”, a adaugat Mariana Bradescu.

showroom piatra online

In cei aproape 8 ani de activitate, piatraonline.ro a vandut peste 800.000 de mp de piatra naturala. Potrivit managementului companiei, cel mai cautat produs din gama de piatra naturala este travertinul. Printre cele mai vandute produse se afla si marmura, ardezia flexibila, mozaicurile din travertin si marmura si solutiile de impermeabilizare.

Principalii concurenti ai Piatraonline.ro la nivel local sunt magazinul cu profil similar Depozit-online.ro sau distribuitorii de solutii din piatra, ori marii retaileri de bricolaj prezenti pe piata din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »


Setari Cookie-uri