A 20-a editie a Business Days, cea mai mare platforma de afaceri din Romania, aduce peste 100 de speakeri de top romani si straini si se bucura de sustinerea a mai mult de 100 de organizatii partenere.

CEE Entrepreneurship Summit 2015 este destinat in principal facilitarii contactelor dintre stakeholderii romani si straini – deopotriva antreprenori, investitori, oficiali ai administratiei si specialisti – prin promovarea oportunitatilor de business cu potential de dezvoltare si cooperare transfrontalier.

Pe langa obisnuitele prezentari si conferinte, evenimentul va include 16 sesiuni de matchmaking dedicate delegatiilor straine, in decursul carora se estimeaza ca vor exista peste 500 de intalniri formale intre participanti.

Pana in prezent, sesiunile de networking organizate in cadrul celor aproape 40 de evenimente Business Days au generat importante oportunitati de afaceri atat la fata locului, cat si post-eveniment, in intalniri in cadru formal sau informal, oportunitati care au produs rezultate concrete de business. Astfel, evenimentele Business Days au ajutat aproape un sfert dintre participanti sa incheie afaceri cu o valoare cuprinsa intre 25.000 si 250.000 de euro, in vreme ce aproape 10% dintre acestia au incheiat tranzactii de peste 250.000 de euro.

CEE Entrepreneurship Summit 2015 va mai cuprinde patru sesiuni speciale de networking dedicate delegatiilor de oameni de afaceri din strainatate, sesiuni dezvoltate impreuna cu companii de consultanta si care au rolul de a-i ajuta pe potentialii investitori sau parteneri straini sa inteleaga mai bine oportunitatile, riscurile si particularitatile mediului local de afaceri. Aceste sesiuni vor include si diverse analize si statistici sectoriale ori privind diferite ramuri industriale, in functie de interesele identificate in randul invitatilor straini.

De asemenea, evenimentul va include doua seri speciale de business networking, organizate in parteneriat cu institutii precum camere de comert bilaterale, reprezentante diplomatice si organizatii ale oamenilor de afaceri. Aceste sesiuni speciale sunt destinate facilitarii contactelor dintre delegatiile de oameni de afaceri din strainatate si mediul de afaceri local.

Vor mai exista si doua seri speciale de VIP networking, organizate intr-un cadru informal, la care accesul se va face exclusiv pe baza de invitatie si la care vor fi prezenti parteneri, o parte dintre speakerii evenimentului si reprezentanti ai elitei mediului de afaceri local si regional, pentru a se cunoaste, a schimba idei si a genera oportunitati de colaborare si cooperare.

Mai puteti prinde un loc la CEE Entrepreneurship Summit 2015, daca va inscrieti pe http://www.businessdays.ro/Evenimente/Cluj-2015/Inscriere, pana marti, 13 octombrie, ora 13.00.

Romanii vor sa testeze pietele din Ungaria, Germania, SUA, Canada, Anglia si Austria

Ca la fiecare dintre editiile anterioare ale Business Days, organizatorii au efectuat in prealabil o ampla cercetare de piata, pentru a determina principalele provocari, nevoi si probleme cu care se confrunta mediul de business din centrul, vestul si nordul Romaniei. Studiul a fost derulat in august 2015, pe un esantion reprezentativ de 206 oameni de afaceri din 12 judete. Aproape jumatate (43,5%) dintre cei intervievati au fost antreprenori, in timp ce 38,9% au fost manageri, factori de decizie din companii, iar 13% profesionisti, experti, consultanti.

Potrivit rezultatelor studiului, domeniile de care oamenii de afaceri din Romania sunt interesati daca ar avea ocazia de a discuta cu specialisti de talie internationala in materie sunt, in ordinea descrescatoare a preferintelor, strategia de business (mentionata de aproape 40% dintre respondenti), dezvoltarea personala, tehnici de negociere, elemente de leadership, marketing.

Pe de alta parte, principalele domenii in care oamenii de afaceri locali considera ca le-ar fi de folos idei, sfaturi si schimbul de experienta sunt, tot in ordine descrescatoare, dezvoltarea si motivarea personalului (mentionata de peste jumatate dintre cei chestionati), managementul si coordonarea echipei, taxarea si fiscalitatea, dezvoltarea abilitatilor de vanzare si de negociere si, nu in ultimul rand, leadershipul.

In ceea ce priveste destinatiile catre care se indreapta interesele oamenilor de afaceri din Romania, acestea sunt in primul rand pietele Ungariei si Germaniei (cu un scor similar), urmate de SUA si Canada, apoi de Anglia si Austria.

Principalele oportunitati de afaceri pe care le ofera pietele din centrul, vestul si nordul Romaniei sunt, potrivit respondentilor, in IT&C (80% dintre raspunsuri), dezvoltarea de software (peste 65%), turism, servicii si educatie. In ceea ce priveste modul in care oamenii de afaceri locali se raporteaza la schimburile economice transfrontaliere, acestia, in proportie de peste 20%, fie cauta investitori, fie parteneri pentru export, fie sa deschida filiale/sucursale/reprezentante.

Clujul, un pol de dezvoltare economica pentru Romania

Cat priveste orasul ales pentru desfasurarea acestei prime editii a CEE Entrepreneurship Summit 2015, Cluj-Napoca, acesta este unul dintre principalii poli de dezvoltare economica ai Romaniei, un oras multicultural, candidat pentru titlul de Capitala Culturala Europeana in 2021.

Cluj-Napoca este al treilea oras ca marime din Romania ca numar de locuitori (peste 300.000, la care se mai adauga o populatie sezoniera de studenti de circa 100.000 de persoane). Orasul gazduieste 11 universitati si este considerat drept unul dintre cele mai bune locuri pentru a studia din aceasta parte a Europei. Cluj-Napoca ocupa locul al doilea in clasamentul national al numarului de absolventi, cu peste 10.000 de absolventi pe an, reprezentand aproape 10% din intreaga promotie universitara de la nivel national. Conform unui raport al Comisiei Europene, Cluj-Napoca este considerat cel mai primitor oras din Europa, 91% dintre rezidenti fiind de acord ca prezenta strainilor este un lucru pozitiv; la nivel european doar sase orase au reusit sa treaca de pragul de 70%.

Recent, KPMG Advisory a publicat studiul “Exploring Global Frontiers”, care plaseaza orasul Cluj-Napoca printre primele 31 de destinatii pentru investitii in domeniul IT, subliniind aspectele-cheie care il fac atractiv: specialistii, costurile si pozitia geografica. Zona are un potential semnificativ in IT, in principal datorita celor 1.500 de specialisti care activeaza in oras in acest domeniu. Mai mult de 5.000 de ingineri de software lucreaza in 100 de companii din oras ce dezvolta software personalizat si ofera servicii IT.

Business Days este un eveniment organizat de ADeSCO (Asociatia Dezvoltatorilor de Solutii de Comunicare Online) si Newfield Consulting, avand coorganizator compania MMC-fondata de Liana Marin.

ADeSCO este o organizatie non-profit al carei scop este acela de a crea cultura antreprenoriala sanatoasa si durabila in Romania

Printre partenerii evenimentului se numara Raiffaisen Leasing, EY Romania, Orange, Fan Courier, AON, Philips Romania, Dedeman, Unicredit Tiriac Bank, Deloitte Romania, PwC Romania, DPD, Zitec, GH, Universul Juridic, Rogalski Damaschin, API, UPC Business, Vitrina Advertising, Perpetuum, Champolion, La vie en rose, SBR, BrandFusion, Regina Maria, Sophia, AROBS, Mobila Dalin, Francize.ro, Mass media consulting, Chivas, MedLife, SPI, MMC- fondata de Liana Marin, ButiculdeInspiratiebyDanaTudor.

Parteneri media: Wall-Street, Manager Express, Vocea Transilvaniei, Romania Libera, Europa FM, 9am, avocatnet.ro, Business24, Ziare.com, AiSucces.ro, TransilvaniaBusiness, Amaltea, FoodNews, JurnaluldeAfaceri, Retail-FMCG, BusinessLive.ro, PortalHR, bestjobs, GPeC, Feed Forward, Softlead, 4Career, Learn&Go, Premian, Tribal Worldwide, Zelist Monitor, 24Fun, IQAds, startups.ro, BizzClub, ComunicatedePresa.ro, Monitorul de Cluj, Satmareanul.net, ILoveCluj, Cluj.com, Evenimente in Cluj, BistritaNews, Look TV, Cluj Today, Turda News, 24Fun, Gazeta de Cluj, Arad24, ADRVEST, Jurnal Bihorean, Bihor Online, PortalSM, ANIS, ARIES Transilvania, Techsylvania, Enterprise Europe Network, Maastricht School of Management, ClujHub, Akcces, Garajul de PR, Chic-Elite.

Contact presa:
• Liana Marin liana.marin@massmediaconsulting.ro / +40-741-753929/ CEO MMC

Business Days este o platforma de comunicare, informare, schimb de idei, educare si generare de oportunitati pentru mediul de business din Romania. Business Days este formata dintr-o serie de proiecte si platforme de comunicare dintre care mentionam: suita de evenimente Business Days, Business Days TV, Business Days Magazine, Business Days DVD, MeetMe. Evenimentele Business Days este considerat de participanti, parteneri si speakeri drept cele mai mari, mai relevante si de impact evenimente de business din Romania si din estul Europei. Scopul Business Days este de a contribui semnificativ la crearea unei culturi antreprenoriale sanatoase si la dinamizarea mediului de business din tara noastra.