Dupa mai multe saptamani de oscilari, board-ul SAB Miller a acceptat sa recomande in unanimitate actionarilor propunerea prin care AB InBev va plati 44 de lire pentru fiecare actiune a producatorului de bere cu sediul central la Londra, relateaza MarketWatch. Pretul este cu 44% mai mare fata de cotatia inregistrata de titlurile SAB Miller pe 14 septembrie, inainte de aparitia informatiilor despre posibila tranzactie, scrie Mediafax.

Pentru 41% din actiunile SAB Miller, AB InBev, cel mai mare producator de bere din lume, ofera o alternativa partial in actiuni, respectiv o combinatie de actiuni si numerar care se transpune intr-un pret mai mic, de 39,03 lire pe unitate. SABMiller a cerut comisiei britanice de preluari sa prelungeasca pana pe 28 octombrie termenul pana la care AB InBev este obligata prin lege sa faca o oferta ferma sau sa se retraga. Termenul expira miercuri.

Daca AB InBev nu va obtine acordul autoritatilor de reglementare pentru finalizarea acordului, sau actionarii nu vor aproba tranzactia, grupul va plati SAB Miller un comision pentru anularea intelegerii in valoare de 3 miliarde de dolari. AB InBev a precizat ca va plati componenta in numerar a tranzactiei din resursele interne si prin emiterea de obligatiuni.

Propunerea revizuita este a cincea facuta de AB InBev pentru SABMiller in ultimele saptamani si vine dupa ce producatorul belgian de bere a anuntat luni ca este pregatit sa ofere actionarilor SABMiller 43,5 lire pe actiune in numerar si o alternativa partial in actiuni de 38,88 lire, din care rezulta un pret combinat de 67,4 miliarde de lire. SABMiller a respins primele trei oferte, afirmand ca subevalueaza semnificativ compania.

Cei mai mari doi actionari ai SABMiller, Altria Group si familia Santo Domingo, care detin cumulat o participatie de 41% la grup, au avut initial pozitii diferite. Altria a anuntat saptamana trecuta sa accepta oferta AB InBev, dar familia Santo Domingo a sustinut decizia board-ului de a respinge propunerea.

Citeste si:

Fuziunea ar alatura branduri precum Budweiser, Corona si Stella Artois cu Pilsener Urquell, Grolsch si Peroni, iar grupul nou format ar detine o prezenta majora in SUA, China, Europa, Africa si America Latina.

Impreuna, AB InBev si SABMiller comercializeaza peste 30% din volumul de bere la nivel global. In urma fuziunii, grupul ar detine o cota de piata de 29%, dupa vanzari probabile de active pentru obtinerea acordului autoritatilor de reglementare, ceea ce i-ar conferi un avans de 20 de puncte procentuale fata de urmatorul clasat, grupul Heineken.

Producatorii de bere se confrunta cu cele mai mari provocari din ultima jumatate de secol, pe fondul reorientarii consumatorilor de la berea de nivel mediu la cea premium, la berea traditionala sau la produse ieftine, se arata intr-un raport publicat in iunie de analistii companiei McKinsey & Co.

Industria berii s-a folosit de procesul de consolidare pentru a opri declinul unor piete mature, cum sunt cele din Europa si Statele Unite, unde cumparatorii sunt atrasi de bauturile produse traditional sau pur si simplu beau mai putin. AB InBev s-a format printr-o serie de achizitii care au reunit 16 branduri, de la Stella Artois si pana la Budweiser.