"Este bine sa se ofere consumatorilor produse romanesti, dar este si mai bine ca aceasta chestiune sa fie lasata pietei", a spus Verschueren. Retailerii cumpara produse locale si in alte tari, la presiunea consumatorilor, insa acestea sunt decizii care vin din partea mediului privat, a spus seful Eurocommerce, dand ca exemplu in acest sens Franta si Elvetia, scrie Mediafax.

"La finele zilei, consumatorii sunt cei care trebuie sa decida. Impunerea unui procentaj fix prin legislatie nu este un lucru bun", a spus reprezentantul Eurocommerce, structura care reprezinta companiile europene din domeniul comertului.

Senatul a adoptat, saptamana trecuta, o propunere legislativa care instituie obligatia comerciantilor persoane juridice sa achizitioneze produsele din categoriile carne, legume si fructe in proportie de cel putin 51% corespunzator fiecarei categorii, din lantul alimentar scurt, adica din productie romaneasca.

Citeste si:

O legislatie similara a fost promovata si in Cehia si Slovacia. "Este ceva ce condamnam si ne-am plans Comisiei (Europene, n.r.). Nu credem ca este ceva pozitiv", a declarat Verschueren. De asemenea, el a aratat ca se pune problema daca tara care impune o astfel de lege are capacitatea de a livra cantitatea de produse si calitatea necesare.

In privinta unei eventuale restrictionari a programului magazinelor, seful Eurocommerce a declarat ca legislatia este variata la nivel european, dar in cazul Romaniei o astfel de masura ar reprezenta un pas inapoi. "Consumatorul roman este obisnuit sa cumpere duminica, iar o schimbare ar reprezenta un pas inapoi", considera directorul general al Eurocommerce.

Magazinele, obligate sa vanda produse romanesti => o idee care sfideaza logica economica

Sursa foto: Shutterstock