Business-ul CHEP se bazeaza pe inchirierea si reutilizarea paletilor folositi in transportul marfurilor, oferind un serviciu complet de furnizare, gestionare, reparare si reciclare a paletilor inchiriati, modelul de business fiind similar cu cel al automobilelor inchiriate in leasing operational. Conversia la sistemul de inchiriere CHEP presupune si eliminarea activitatilor de depozitare a paletilor, precum si reducerea riscului de refuz al marfii la receptie si a penalitatilor aferente din partea lanturilor din comertul modern.

Anul trecut, CHEP Romania a raportat o cifra de afaceri de 22,13 milioane lei si o pierdere neta de 24.000 lei, conform datelelor de la Ministerul de Finante. In 2012, compania avea in Romania 7 angajati, un depozit - la Ploiesti - si afaceri de 4,3 milioane lei. In prezent, numarul de angajati a ajuns la 18 si a mai deschis un depozit la Timisoara.

Potrivit unei analize CHEP, pentru un producator de apa minerala imbuteliata structura costurilor cu managementul paletilor poate consta in: 53% cheltuieli cu achizitiile de paleti, 22% costuri de colectare, 14% costuri de depozitare, iar restul, costuri de reparatie (8%) si gestiune (3%). In cazul externalizarii management-ului paletilor, costurile unei firme ar putea sa coboare cu pana la 20%.

Romania se afla de 10-15 ani intr-o perioada de dezvoltare puternica a zonei de supply chain

Companiile care opteaza pentru externalizarea riscurilor si a ineficientelor asociate cu managementul paletilor isi reduc costurile de livrare, costurile cu personalul, timpul alocat acestor operatiuni, distantele de transport si kilometrii parcursi fara incarcatura.

"Experienta noastra pe piete europene cu un grad de penetrare ridicat al modelului de reutilizare prin inchiriere a paletilor ne permite sa spunem ca dezvoltarea companiilor din FMCG poate fi corelata si cu standardizarea si cresterea eficientei in Supply Chain", a declarat Gabriel Andronescu (foto), Country General Manager, CHEP Romania.

Citeste si:

Gabriel Andronescu Chep

In prezent, CHEP Romania deruleaza cea mai mare parte din business in categoria produselor de curatenie si igiena personala (40%), bauturi (20%), produse alimentare (20%), ulei (10%) si consumabile din hartie si ambalaje (10%). In viitorul apropiat, furnizorul de solutii logistice se asteapta sa vada, pe langa cresterea solicitarilor de paleti de dimensiune Euro, o accentuare a numarului de solicitari pentru paletii de tip display aflati in portofoliu (jumatatea si sfertul de palet). Acestia sunt conceputi pentru cresterea vanzarilor si a vizibilitatii in magazine, fiind usor de implementat in diversele formate de retail. Cresterea acestei categorii de produse este corelata cu dezvoltarea accelerata a retailului modern, prin formate de magazine de tip discount si proximitate.

Paletii CHEP sunt produsi folosind lemn de la furnizori autorizati de PEFC (Programul pentru Promovarea Certificarii Padurilor) si FSC (Asociatia pentru Certificare Forestiera) ceea ce inseamna ca toate resursele din lemn provin din paduri gestionate durabil si indeplinesc criteriile de taiere si utilizare certificate prin standardele interne CHEP.

Compania sustine ca, in trei ani de activitate, prin reutilizarea in comun a paletilor CHEP, companiile partenere au economisit in total 3.364 m3 de lemn si au eliminat aproape 4.000 de tone de emisii de CO2 din industria locala de Supply Chain. Printre concurentii CHEP in piata locala sunt Comelectro Magurele, Pal Europ - Rom Grup, Mikim Brasov, Aldy Prod sau Mobvip.