Bilka, cel mai mare producator local de acoperisuri metalice si accesorii de profil, mizeaza pe o crestere constanta de 30-40% a business-ului pe plan local in urmatorii ani, iar din 2018, cand piata locala nu va mai suporta cresteri atat de mari, tanarul antreprenor din spatele Bilka va miza pe o expansiune regionala, pe lista sa fiind mai multe tari cu potential pe acest segment.

"Planul nostru este ca in cinci ani (2020) business-ul Bilka sa treaca de 150 de milioane de euro, evolutie care va veni ca urmare a deciziei ca in urmatorii ani sa intram pe noi piete din regiune. In momentul in care compania va inregistra cresteri de 10% abia atunci vom decide intrarea si pe alte piete", a declarat Horatiu Tepes, care, raspunzand unei intrebari adresata de wall-street.ro, estimeaza ca acest lucru nu ar trebui sa se intample mai devreme de 2018.

Potrivit datelor companiei brasovene, prezenta la export a solutiilor pentru acoperisuri s-a intensificat in ultimul an, iar exportul va castiga tot mai multa pondere in business in perioada urmatoare.

"Circa 9% din totalul livrarilor din primele noua luni ale acestui an a fost reprezentat de exporturi, asta desi la finele anului trecut doar 4% din totalul productiei mergea pe pietele din regiune. Principalele piete la export sunt tari ex-sovietice, cu o prezenta mai importanta in Slovacia, Ungaria sau Bulgaria", a punctat Horatiu Tepes.

Plan investitional de 10 mil. euro pentru fabrica din Brasov

Ambitiile tanarului antreprenor vin si ca urmare a unui plan investitional demarat inca de anul trecut, care intr-o prima faza a vizat achizitionarea unor hale industriale din zona "Tractorul" din Brasov si care din acest an, dar mai ales in 2016, vor deservi productiei de multiple solutii pentru acoperisuri, atat productia, cat si numarul de solutii comercializate urand sa fie mult imbunatatite.

Producatorul de solutii pentru acoperisuri Bilka va investi in total 10 milioane de euro in finalizarea procesului de extindere a capacitatii de productie, precum si extinderea portofoliului de produse pana la finele anului viitor. Compania brasoveana deruleaza in prezent cinci proiecte pe fonduri europene, care vor aduce un 'boost' considerabil in afaceri.

"In prezent suntem concentrati pe investitiile pe care le derulam si care abia de la finele anului viitor se vor vedea in afaceri. Cresterea rapida a vanzarilor, oportunitatile identificate in piata anul acesta si previziunile pozitive pentru urmatorii ani sunt factori care ne-au facut sa ne regandim strategia, sa acceleram ritmul procesului de investitii si sa ridicam planul investitional la 10 milioane de euro. Adaptabilitatea companiei la conditiile pietei si investitiile totale de peste 13 milioane de euro realizate in cei opt ani de activitate au fost principalul factor care ne-a dus pe primul loc in topul producatorilor de acoperisuri. In domeniul nostru, o crestere medie anuala de 30-40% poate fi sustinuta doar cu investitii constante", a mai spus Tepes.

Planul investitional presupune si o componenta suplimentara, Bilka marind de peste doua ori si bugetul de marketing pe care il aloca in ultimii ani, la peste 1 milion de euro.

Bilka se indreapta spre afaceri de 40 mil. EUR in 2015. "Este gresit inca sa mai pomenim de criza"

Desi initial a estimat o crestere mai ponderata a business-ului pentru acest an, Horatiu Tepes sustine ca anul 2015 a fost unul foarte bun pentru compania pe care o conduce. "Doar in primele noua luni am reusit sa depasim rezultatul inregistrat in tot intervalul anului 2014. Pentru finalul de an estimam o crestere de 40% a business-ului, undeva la peste 180 de milioane de lei (cca. 40 mil. euro)".
"Investitiile incep sa se vada. Atat noi, ca si companie, ne maturizam, dar si piata a devenit mult mai educata. In 2015 nu trebuie sa mai vorbim despre criza, ci poate doar sa anticipam eventuale crize viitoare. (...) Oamenii si-au deschis buzunarele, iar acest lucru se vede mai ales pe rezidential. (...) O crestere de 10% a piatei este sanatoasa. Cresteri de 40-50% sunt perioculoase. Avem factori care ne ajuta sa uitam de criza asa cum este cazul mediului fiscal, care a devenit mult mai prietenos, dar si a volumului de activitate mult mai intens", a punctat Horatiu Tepes, director general Bilka.

Citeste si:

In opinia acestuia, inca nu se poate vorbi de un boom imobiliar (o noua bula in imobiliare - n.red), asa cum multi actori din piata sugereaza acest lucru. "Suntem departe de un nou boom imobiliar. Cand se construieste mai mult, dar la acelasi costuri este exclus sa ne gandim la un nou scenariu la care am asistat in 2007-2008. Abia atunci cand se va construi din ce in ce mai mult, dar si preturile vor creste exponential, atunci vom putea asista la un astfel de fenomen", a mai precizat Horatiu Tepes.

Intrebat de asteptarile pe care le are pentru 2016, Horatiu Tepes a punctat faptul ca foarte importanta in acest moment este componenta echipei pe care o conduce si pe care planuieste sa o mareasca in cursul anului viitor pana la 200 de angajati.

"Noile investitii vor cere cresterea numarului de angajati. In prezent echipa numara 160 de angajati, numarul urmand sa creasca cu 25% in cursul anului viitor. Tot in 2016 vom finaliza si linia de productie pentru cel de-al cincelea model de tigla din portofoliu si vom finaliza si investitia in sistemul pluvial. (...) La finalul anului 2016 vom incheia complet investitia in productia de solutii pentru segmentul rezidential, urmand ca ulterior sa demaram noi investitii pentru segmentul industrial", a mai spus Horatiu Tepes.

Adio, criza! Piata de acoperisuri revine la nivelul din 2008

Piata de acoperisuri, unul dintre cele mai importante segmente de activitate din constructii, zguduita la randul sau de criza care a paralizat aproape toata industria, isi va reveni in acest an la nivelul din 2008, a mai aratat reprezentantul Bilka.

In anul 2008, piata totala a invelitorilor s-a ridicat, in volum, la peste 32 de milioane de metri patrati, pentru ca in 2009 sa scada puternic si sa atinga 27 de milioane de metri patrati. In ultimii ani, piata inregistreaza cresteri mici, dar constante. (...) Previziunile noastre se bazeaza pe evolutia pietei in primele noua luni, cand cererile pentru acoperisuri au crescut neasteptat de mult. O contributie importanta la aceasta crestere a avut-o optimismul de la inceputul anului care s-a mentinut si, bineinteles, cresterea economica cu un efect pozitiv asupra consumului. Mediul de business si sectorul de constructii au fost dominate de noi investitii, de noi proiecte demarate si angajari masive. Totodata, un aport important aici il joaca si bancile, care au inceput sa acorde din nou credite. (...) Toate aceste premise ne fac sa credem ca piata va inregistra la finalul anului o crestere de aproximativ 10%", a precizat Horatiu Tepes.

In opinia tanarului antreprenor roman, consumul de otel din tara noastra, inca este mult in urma unor alte state dezvoltate, asa cum este cazul Poloniei, un exemplu pe care Romania ar trebui sa il urmeze. "In Romania se consuma anual aproximativ 180.000 de tone de otel, de peste patru ori mai putin decat Polonia, tara in care 800.000 de tone de otel sunt utilizate in diferite ramuri industriale. Tara noastra are un potential foarte ridicat de crestere. Practic nu suntem nici in faza incipienta a evolutiei", a declarat Tepes.

Potrivit acestuia, invelitorile metalice vor continua sa castige cota de piata in totalul pietei de acoperisuri. "Estimam ca pana la finalul acestui an 65% din totalul produselor comercializate vor fi metalice, iar asteptarile noastre sunt ca in trei ani ar trebui sa depaseasca 70%".

Bilka este cel mai mare producator local de tigla metalica din Romania, pe o piata pe care mai concureaza si suedezii de la Lindab, finlandezii de la Ruukki, Megaprofil, Coilprofil , Depaco (Wetterbest) sau Final Distribution.