Horatiu Tepes, proprietarul Bilka, sustine ca anul 2015 a fost unul foarte bun pentru compania pe care o conduce.
"Doar in primele noua luni am reusit sa depasim rezultatul inregistrat in tot intervalul anului 2014. Pentru finalul de an estimam o crestere de 40% a business-ului, undeva la peste 180 de milioane de lei (cca. 40 mil. euro). Investitiile incep sa se vada. Atat noi, ca si companie, ne maturizam, dar si piata a devenit mult mai educata. In 2015 nu trebuie sa mai vorbim despre criza, ci poate doar sa anticipam eventuale crize viitoare. (...) Oamenii si-au deschis buzunarele, iar acest lucru se vede mai ales pe segmentul rezidential. (...) O crestere de 10% a pietei este sanatoasa. Cresteri de 40-50% sunt perioculoase. Avem factori care ne ajuta sa uitam de criza asa cum este cazul mediului fiscal, care a devenit mult mai prietenos, dar si a volumului de activitate mult mai intens", a punctat Horatiu Tepes, director general Bilka.

In opinia acestuia, inca nu se poate vorbi de un boom imobiliar (o noua bula in imobiliare - n.red), asa cum multi actori din piata sugereaza acest lucru. "Suntem departe de un nou boom imobiliar. Cand se construieste mai mult, dar la acelasi costuri este exclus sa ne gandim la un nou scenariu la care am asistat in 2007-2008. Abia atunci cand se va construi din ce in ce mai mult, dar si preturile vor creste exponential, atunci vom putea asista la un astfel de fenomen", a mai precizat Horatiu Tepes.

Trebuie sa citesti si Ambitiile unui tanar antreprenor din constructii: In cinci ani trecem de 150 mil. EUR si deschidem noi centre de productie in Europa

Bilka: In 5 ani trecem de 150 mil. EUR si deschidem fabrica in Vest

Bilka: In 5 ani trecem de 150 mil. EUR si deschidem fabrica in Vest

Adio, criza! Piata de acoperisuri revine la nivelul din 2008

Piata de acoperisuri, unul dintre cele mai importante segmente de activitate din constructii, zguduita la randul sau de criza care a paralizat aproape toata industria, isi va reveni in acest an la nivelul din 2008, a mai aratat reprezentantul Bilka.

In anul 2008, piata totala a invelitorilor s-a ridicat, in volum, la peste 32 de milioane de metri patrati, pentru ca in 2009 sa scada puternic si sa atinga 27 de milioane de metri patrati. In ultimii ani, piata inregistreaza cresteri mici, dar constante. (...) Previziunile noastre se bazeaza pe evolutia pietei in primele noua luni, cand cererile pentru acoperisuri au crescut neasteptat de mult. O contributie importanta la aceasta crestere a avut-o optimismul de la inceputul anului care s-a mentinut si, bineinteles, cresterea economica cu un efect pozitiv asupra consumului. Mediul de business si sectorul de constructii au fost dominate de noi investitii, de noi proiecte demarate si angajari masive. Totodata, un aport important aici il joaca si bancile, care au inceput sa acorde din nou credite. (...) Toate aceste premise ne fac sa credem ca piata va inregistra la finalul anului o crestere de aproximativ 10%", a precizat Horatiu Tepes.

Citeste si:

In opinia tanarului antreprenor roman, consumul de otel din tara noastra, inca este mult in urma unor alte state dezvoltate, asa cum este cazul Poloniei, un exemplu pe care Romania ar trebui sa il urmeze. "In Romania se consuma anual aproximativ 180.000 de tone de otel, de peste patru ori mai putin decat Polonia, tara in care 800.000 de tone de otel sunt utilizate in diferite ramuri industriale. Tara noastra are un potential foarte ridicat de crestere. Practic nu suntem nici in faza incipienta a evolutiei", a declarat Tepes.

Potrivit acestuia, invelitorile metalice vor continua sa castige cota de piata in totalul pietei de acoperisuri. "Estimam ca pana la finalul acestui an 65% din totalul produselor comercializate vor fi metalice, iar asteptarile noastre sunt ca in trei ani ar trebui sa depaseasca 70%".

Bilka este cel mai mare producator local de tigla metalica din Romania, pe o piata pe care mai concureaza si suedezii de la Lindab, finlandezii de la Ruukki, Megaprofil, Coilprofil , Depaco (Wetterbest) sau Final Distribution.