ANRE a amendat cu 200.000 lei compania GDF Suez Energy Romania in urma unor controale, constatand ca furnizorul de gaze trimitea consumatorilor trei facturi simultan, dintre care doua pentru consumul estimat in avans pentru lunile urmatoare, si a impus anularea acestei practici.

"Ca urmare a petitiilor inregistrate la ANRE cu privire la modalitatea de facturare a serviciului de furnizare reglementata a gazelor naturale realizata de operatorul economic GDF Suez Energy Romania pentru clientii finali de tip B1, ANRE a efectuat o actiune de control de tip verificare la aceasta companie. In urma actiunii de control, ANRE a constatat ca, pentru o parte din clientii finali de tip B1, furnizorul de gaze naturale a implementat un proiect nou intitulat Transmitere 3 facturi simultan, adus la cunostinta ANRE, dar care nu a fost aprobat/avizat de autoritate", se arata intr-un comunicat al reglementatorului pietei, citat de Mediafax.

Autoritatea a constatat ca furnizorul nu a respectat obligatia legala de a factura lunar contravaloarea serviciului de furnizare reglementata a gazelor naturale, pentru locurile de consum, selectate prin sondaj de echipa de control.

Totodata, nu a respectat obligatia legala de a utiliza valori ale puterii calorifice superioare (PCS) reale, transmise de catre operatorul de distributie a gazelor naturale, la facturarea consumului de gaze naturale, pentru locurile de consum. Astfel, furnizorul a utilizat ca valori ale puterilor calorifice superioare a gazelor naturale (PCS), la emiterea facturilor estimate corespunzatoare celor doua perioade de consum lunare estimate, aceeasi valoare a puterii calorifice superioare aferenta perioadei de regularizare pentru cele trei luni anterioare, corespunzatoare facturii curente.

ANRE precizeaza ca GDF Suez a achitat deja amenda. Ca atare, compania va factura lunar contravaloarea serviciului de furnizare reglementata a gazelor naturale, in conformitate cu prevederile reglementarilor si nu va mai trimite trei facturi simultan. GDF Suez furnizeaza gaze pentru consumatorii casnici din partea sudica a tarii, avand 1,4 milioane de clienti.

Compania a transmis vineri ca modificarile operate privind facturarea respecta reglementarile legale, dar ca va reveni la modelul initial de expediere a facturilor, daca proiectul pilot nu va fi perceput ca o facilitate pentru clienti.

"Modalitatea de a transmite trei facturi, cu trei scadente de plata, printr-o singura expediere, a fost implementata in conformitate cu reglementarile legale in vigoare si cu informarea detaliata, in prealabil, a clientilor. In masura in care aceasta modalitate de facturare, derulata in cadrul unui proiect pilot, nu este perceputa ca o facilitate atractiva pentru clienti, compania este deschisa sa revina asupra modelului initial de expediere a facturilor de gaze naturale", au afirmat reprezentantii GDF SUEZ Energy Romania.

Ei au precizat ca schimbarea a fost initiata pentru a ajuta clientii sa estimeze si sa optimizeze cheltuielile cu gazele naturale, "in niciun caz sa incurajeze plata in avans a facturilor". ANRE a anuntat miercuri ca introducerea estimarilor de consum in factura lunara de gaze naturale ca suma totala de plata nu respecta prevederile stabilite in reglementarile emise de autoritate. Totodata, autoritatea lucreaza la un model standard de factura, unic la nivel national, pentru consumatorii de gaze naturale, care va fi implementat in primul trimestru al anului viitor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri