Astfel, familiile cu copii mici au o frecventa mai mare a cumparaturilor de produse bio. De asemenea, procente mari ale recurentei de cumparare se intalnesc la femeile insarcinate si la doamnele cu varste de peste 45 de ani.

Produsele alimentare sunt cele mai cautate, in proportie de peste 50%, cu procentul majoritar de cumparatori format din femei, peste 80%. Restul procentelor se impart intre cosmetice, detergenti, produse de curatenie si produse pentru sportivi. Aproape un sfert dintre repondenti au declarat ca sunt interesati de produsele bio in general, fara sa faca diferente.

”Consumul de BIO incepe cu alimentele. Dupa ce acesta devine o obisnuinta, in cos se adauga cosmeticele pentru copii, detergentii pentru hainutele copilasilor si cosmeticele pentru doamne. Marea majoritate a comenzilor beneficiaza de transport gratuit, deoarece depasesc ca valoare 150 de RON. Desi estimam la inceput ca majoritatea coletelor sa le livram in Bucuresti, pana astazi peste 75% dintre comenzi sunt livrate in afara Capitalei”, spune Ciprian Stancu, fondatorul Republica Bio. Ciprian Stancu si-a inceput cariera la Pro TV in 2000. In 2010 a fost numit Head of New Media in cadrul Central European Media Enterprises (CME), grupul care detine Pro TV. Din ianuarie 2011 pana in noiembrie 2013 a coordonat managementul de vanzari din cele sase tari ale CME.

Vanzarile de produse vor fi anul acesta de 45 mil. euro

Piata de produse bio este inca mica si reprezinta sub 0,5% din comertul cu bunuri de larg consum (FMCG). Anul trecut vanzarile de prooduse bio au fost de aproximativ 25-30 de milioane de euro, conform datelor companiei.

Citeste si:

”In 2015 noi estimam ca va depasi 45 de milioane de Euro. Totusi, cu cateva zeci de milioane de euro nu se va ajunge la convergenta cu Germania sau Austria. Pentru convergenta (pondere de 7-8% a consumului de bio din total de vanzari pe categoria FMCG) ar trebui ca volumul pietei de bio din Romania sa depaseasca 1 miliard de euro. Nu vad asta posibil mai devreme de 15 ani, dar sunt sigur ca vom ajunge acolo. Estimez insa ca piata de BIO va depasi pragul de 100 de milioane de euro in 2017. Multi spun ca sunt prea optimist, ca romanul nu consuma bio. Am sa va spun ce raspund de fiecare data: nu exista niciun parinte care sa ii refuze copilului produsele bio daca este destul de informat, daca pretul e rezonabil si daca are incredere in sursa de productie”, adauga Ciprian Stancu.

Studiul a fost realizat in perioada iulie-septembrie 2015 la acesta raspunzand 500 de clienti ai site-ului.
Republica Bio a fost fondata in februarie 2014, acesta fiind un business care comercializeaza produse ecologice, adica produse care nu folosesc substante chimice si produse de laborator (fertilizanti, pesticide, organisme modificate genetic). Compania are zece angajati.

Citeste si: Republica Bio, afacerea unui tanar antreprenor care a lasat in spate 13 ani "nesanatosi" de corporatie, pentru o afacere cu produse organice

A renuntat la o cariera la varf in corporatie pentru o afacere bio

A renuntat la o cariera la varf in corporatie pentru o afacere bio