Principala provocare a lui Christian Mazauric (foto), dupa cum insusi sustine, va fi aceea de a schimba strategia de pana acum si de a se axa pe dezvoltarea unei relatii si mai bune cu clientii. Acest lucru inseamna practic dezvoltarea segmentului de comunicare cu clientii la raft, lucru care pana acum nu a fost o directie in strategia formatului Brico Depot la nivel local.

“Vrem sa ne axam si mai mult pe zona de client service, iar acest lucru se va realiza treptat. Intr-o prima etapa, 60-70% din timp angajatii vor fi disponibili pentru sfaturi. Ulterior, va urma sa facem si angajari in special pentru aceasta zona de customer service. (…) Romanii au nevoie de sfaturi la raft, iar experienta de pana acum asta ne arata. Din datele pe care le avem, in momentul de fata romanii cheltuie mai mult pe produse pentru casa si gradina decat multe alte state din Vest, insa cea mai mare parte din investitii este directionata spre renovari”, a declarat Christian Mazauric, intr-o intalnire cu jurnalistii.

Tot parte a strategiei de impulsionare a vanzarilor la nivel local va fi implementarea si dezvoltarea segmentului de livrari online. “Internetul ne va ajuta in business, iar daca nu creezi o diferentiere nu poti performa in aceasta piata. Lucram la un sistem, care in prima parte va oferi posibilitatea utilizatorilor de a comanda produsele de pe site si de a le putea ridica direct din magazinele noastre. Conceptul <<Click & Collect>> ar urma sa fie implementat chiar de anul viitor si va oferi posibilitatea cientilor sa isi achizitioneze produsele de pe site-ul Brico Depot si sa vina, intr-o prima etapa si sa le ridice din locatiile noastre. Ulterior, acest concept ar urma sa se dezvolte si sa il putem duce in stadiul de <<Click & Deliver>>, dar va fi nevoie de timp pentru implementare”, a precizat Christian Mazauric.

In opinia managerului Brico Depot, un canal online dedicat vanzarii de produse de bricolaj inca nu isi are rostul pe piata locala, din cauza ca livrarea unor anumite produse, asa cum este cazul celor de mare tonaj, se realizeaza dificil.

“Din 2016 vom implementa sistemul de plasare a comanzii online si ridicare din magazin, insa pana in momentul in care sa putem onora exclusiv comenzi online va mai dura. Piata nu este inca pregatita. Scopul nostru momentan este acela de a ne canaliza pe client service iar in cursul anului viitor vom lucra la aceasta strategie. Chiar daca alti jucatori din piata au facut acest pas, business-ul Brico Depot nu este unul facut pentru vanzari online. Noi nu vindem carti sau CD-uri, ci livram materiale grele, care sunt dificil de manipulat”, a mai punctat managerul Brico Depot.

Kingfisher iese la cumparaturi si cauta noi terenuri disponibile in marile orase pentru cele 35 de magazine pe care planuieste sa le mai deschida in Romania: investitiile vor depasi 200 mil. EUR

Kingfisher, cel mai mare retailer european specializat in DIY, si al treilea ca marime la nivel global, a inceput sa caute noi locatii pentru viitoarele magazine Brico Depot in Romania, oficialii companiei demarand o noua strategie pe piata o data cu numirea noului CEO al retailerului pe plan local.

In cadrul unei intalniri cu presa, Christian Mazauric, noul CEO al Brico Depot in Romania, sustine ca o data cu finalizarea procesului de rebranding al celor 15 magazine preluate de la Bricostore, una din strategiile de dezvoltare pe plan local, precum si angajamentul luat la intrarea in Romania, va fi dezvoltarea a inca 35 de spatii comerciale, pentru care, in urmatoarea perioada de timp va cauta teren.

“Exista potential de a avea in Romania 50 de magazine, insa momentan nu aceasta este prioritatea noastra. Cautam terenuri pe care sa dezvoltam noi spatii comerciale si vom incerca sa deschidem noi spatii comerciale in oricare dintre orasele pe care inca nu le acoperim. Vom urmari atat orasele mari, dar ne vom orienta si spre orase mai mici, dar cu potential”, a declarat Christian Mazauric, CEO-ul numit in urma cu numai cateva saptamani la carma operatiunilor Brico Depot in Romania.

Citeste si:

Potrivit managerului Brico Depot, investitiile necesare intr-un astfel de spatiu comercial pornesc de la 6 milioane de euro si pot ajunge si la 10 milioane de euro, valoare care nu cuprinde si stocul de produse. Conform calculelor wall-street.ro, britanicii de la Kingfisher vor investi cel putin 200 de milioane de euro in urmatorii ani pentru a definitiva planul de a detine 50 de magazine in Romania.

Crestere de doua cifre a business-ului in 2015: cum contribuie mediul fiscal la evolutia pietei de bricolaj

Intrebat de evolutia financiara a grupului la nivel local, asta dupa ce in ultimii doi ani a consemnat pierderi, Christian Mazauric a subliniat faptul ca in 2015 afacerile Brico Depot vor inregistra o crestere de peste 10%. "Pentru 2015 ne asteptam la o crestere de doi digiti", a punctat acesta, fara sa ofere insa detalii referitoare la evolutia din acest an.

In opinia lui Christian Mazauric, piata locala a constructiilor isi revine treptat dar sigur, fiind sprijinita intr-o mare parte si de demersurile Guvernului privind scaderea TVA, o masura care, potrivit acestuia, nu poate fi decat binevenita pentru stimularea consumului.

“O reforma fiscala de acest fel ajuta inclusiv piata constructiilor, iar scaderea TVA la alimente s-a vazut imediat in evolutia consumului. Consider ca o scadere a TVA va ajuta piata constructiilor. (…) Sunt foarte multe proiecte incepute si inca neterminate, dar peisajul acesta va lua sfarsit in anii urmatori. Ma astept a o revenire a pietei si nu vad niciun motiv de scadere”, a mai adaugat Christian Mazauric.

Conform calculelor managerului Brico Depot, retailerul la carma caruia se afla detine in momentul de fata o cota de 6,5% pe piata de bricolaj, pe care Christian Mazauric o estimeaza la o valoare de 2 miliarde de euro. “Ma astept ca piata sa cunoasca o usoara crestere in acest an, de 3-4%, stimulata in cea mai mare parte de investitiile in renovarile de locuinte, dar si a locuintelor nou construite”, a conchis mangerul Brico Depot.

Christian Mazauric a fost numit CEO al operatiunilor Brico Depot chiar de la debutul acestei toamne, acesta luand locul lui Patrick Papot, responsabil de derularea procesului de rebranding la nivel local.

Christian Mazauric are peste 20 de ani experienta profesionala, detinand anterior functia de Chief Finance Officer la B&Q Regatul Unit & Irlanda. Anterior, a petrecut 11 ani la Castorama Franta si alti sase la Marks & Spencer in Regatul Unit.

Christian Mazauric a absolvit Universitatea Lumière din Lyon, detinand de asemenea o specializare in control financiar obtinuta in cadrul unei scoli de business din Franta. Si-a dezvoltat cariera incepand din 1995, activand timp de 8 ani in operatiuni comerciale in Europa de Vest si a urcat in ierarhie pana la pozitia de Chief Finance Officer, functie pe care a exercitat-o timp de 8 ani.

Piata locala de bricolaj a trecut in ultimii doi ani prin ample schimbari, principalii actori implicati in consolidarea unui segment de piata estimat la o valoare de peste 2 miliarde de euro fiind Praktiker, Kingfisher, Leroy Merlin, Hornbach sau Ambient Sibiu, companie care de curand si-a cerut intrarea in insolventa.