Potrivit directorului general al Midia Marine Terminal, Ioan Taus, proiectul a vizat inlocuirea intregului sistem flexibil de transfer al titeiului de la navele petroliere catre parcul de rezervoare al rafinariei Petromidia, scrie Mediafax.

"Investitia asigura mentinerea la un nivel maxim de protectie a mediului marin. La fiecare doi ani, investim circa 200 mii de dolari, la patru ani circa 1,4 milioane milioane de dolari, iar la fiecare opt ani aproximativ trei milioane de dolari pentru aceste lucrari", a spus Taus.

Inlocuirea sistemului de furtune flexibile a fost realizata de Midia Marine Terminal pe mare si a implicat sase ambarcatiuni si 20 de scafandri care au lucrat in continuu timp de 16 zile.

De asemenea, compania Midia Marine Terminal si-a marit si flota navala in 2015, operand in prezent trei remorchere - Tirreno, pavilion Italia de 70 tone, pentru asistenta la manevra tancurilor petroliere de 150.000 de tone; Bucuresti si Astana, ambele sub pavilion Romania de 50 tone, pentru manevre furtune, mentenanta si lucrari offshore, suport scufundari dar si asistenta a navelor aflate in manevra in portul Midia.

Citeste si:

Prin intermediul terminalului petrolier din largul Marii Negre au fost descarcate peste 23 milioane tone de titei de la inceputul anului 2009 si au fost operate in siguranta 276 de nave. Terminalul a rezistat fara avarii, in conditii de frig sever si la furtuni violente cu valuri care au depasit opt metri in zona acestuia fiind proiectat sa functioneze pentru o perioada de minimum 25 de ani.

In prezent, terminalul asigura necesarul de titei al rafinariei Petromidia - cea mai mare unitate de profil din Romania, care a prelucrat in anul 2015 o cantitate record de 5 milioane tone de titei de la punerea in functiune (1979), atingand, astfel, capacitatea maxima de productie. Cu o capacitate proiectata de transfer de 24 milioane tone pe an, terminalul petrolier poate primi nave de pana la 160.000 tone.

Operarea prin terminal scade distanta cu aproximativ 33 de kilometri fata de traseul prin portul Constanta si permite realizarea unor reduceri de aproximativ 7 dolari/tona a costurilor de aprovizionare cu titei. Astfel, investitia de 100 de milioane dolari pentru realizarea terminalului petrolier a fost amortizata in cinci ani de la punerea lui in functiune.

La nivel european, KMG International detine peste 1.000 de puncte de alimentare cu carburanti in Romania, Republica Moldova, Bulgaria, Franta, Spania, Georgia. Grupul opereaza doua rafinarii - Petromidia Navodari si Vega Ploiesti.