Compania, care in urma cu sase ani a transformat ziua de 11 noiembrie in echivalentul chinezesc al evenimentului de vanzari online cu discount Cyber Monday din SUA, ar putea inregistra in acest an o crestere a vanzarilor din timpul Singles' Day cu aproape 50% fata de anul trecut, la 13,8 miliarde de dolari, potrivit companiei de analiza a pietei IDC, relateaza MarketWatch, potrivit Mediafax.

In primele 90 de minute de la inceperea vanzarilor cu discount, Alibaba a inregistrat tranzactii in valoare de 5 miliarde de dolari. "In mod clar vanzarile depasesc majoritatea asteptarilor", a declarat John Choi, analist la Daiwa Capital Markets.

In acest an, Alibaba s-a concentrat pe globalizarea operatiunilor, cu ambitia ca evenimentul Singles' Day sa devina unul international. Compania a demonstrat aceasta ambitie prin organizarea unei gale de lansare a Singles' Day, marti noaptea, la care au participat celebritati asiatice si chineze si vedete de la Hollywood precum Daniel Craig.

Singles' Day, initial o sarbatoare in onoarea persoanelor singure, consta in discounturi mari si promotii adresate cumparatorilor online. Datele referitoare la vanzarile Alibaba sunt urmarite cu atentie ca un indicator al consumului din China, in conditiile incetinirii cresterii economice.

Citeste si:

La vanzarile din acest an s-au inscris numeroase branduri internationale, intre care grupul de cosmetice Estee, producatorul spaniol de imbracaminte Zara, compania britanica de bunuri de lux Burberry si lantul japonez de imbracaminte Uniqlo.

Compania chineza de comert electronic JD.com, principalul concurent al Alibaba, a anuntat ca a inregistrat in prima parte a zilei peste 10 milioane de comenzi, o crestere de aproape doua ori fata de aceeasi perioada din 2014. JD.com, care nu ofera informatii privind valoarea tranzactiilor, a precizat ca a depasit deja vanzarile inregistrate anul trecut pe ansamblul Singles' Day.

Un alt indicator urmarit indeaproape este ponderea tranzactiilor efectuate de pe dispozitive mobile, care arata cat de bine se adapteaza companiile de comert electronic la cresterea utilizarii de catre clienti a smartphone-urilor si tabletelor.

Alibaba a anuntat miercuri dimineata ca tranzactiile de pe dispozitive mobile au reprezentat 72% din vanzarile totale, comparativ cu 43% din tranzactii in 2014. JD.com a precizat la randul ei ca peste 70% din comenzi au provenit de pe dispozitive mobile.