Daca la inceputul crizei financiare bugetele de training au suferit reduceri substantiale, incepand cu 2015 cele mai multe companii au reinceput sa acorde o importanta crescuta dezvoltarii profesionale a angajatilor, inregistrand o crestere de 10-15% fata de anul trecut. Pozitiile-cheie au prioritate, iar un training pentru oamenii cu potential din companie este vazut ca un mod de a-i motiva si fideliza.

Nu se mai cauta cursuri singulare, incepute, livrate si incheiate, ci mai degraba modalitati de a le dezvolta angajatilor abilitati de comunicare, de dezvoltare a echipei, de vanzare; investitii care vor aduce un plus valoare companiei, sustin trainerii de la Alpha Training Centre, acreditați CELTA (Cambridge English for Teaching) pentru a putea preda engleza oriunde în lume.
De aceea, un criteriu esential in alegerea furnizorului il constituie eficienta unui training. Care sunt instrumentele pentru a masura progresul cursantilor? Cat de utile sunt cunostintele dobandite la curs pentru locul de munca actual?

Cursuri personalizate si traineri cu experienta

“Se cer cursuri personalizate, pentru nevoile imediate de comunicare; training-uri axate pe simulari de business, studii de caz, jocuri, role-play. Asa ca ideea de training ca „o singura solutie pentru toate problemele” isi gaseste din ce in ce mai putini adepti”, explica Ramona Glodeanu, trainer CELTA cu o experienț de 14 ani de cursuri de engleza, dintre care 11 in mediul corporatist, care detine si certificatul TEB destinat predarii cursurilor de Bussiness English.

“Daca inainte de criza se investea in training fara o selectie riguroasa a furnizorilor, in 2015-2016 continua trend-ul sesiunilor demo gratuite, iar firmele selectate colaboreaza indeaproape cu departamentele de resurse umane. Astfel, firma furnizoare si firma beneficiara stabilesc impreuna obiectivele cursului, urmand ca acestea sa fie implementate si evaluate prin teste specifice; se are deci in vedere o colaborare de lunga durata, cu sesiuni de follow-up si activitati de coaching”, a mai spus Ramona Glodeanu, unul dintre trainerii de la Alpha Training Centre.
In acelasi timp, “se cauta modele internationale de training, care au o metodologie solida si sunt testate si aplicate cu success”, spune si Ian Browne, trainer nativ acreditat CELTA, absolvent al Universitatii Cambridge, cu o experienta de peste 5 ani in pregatirea pentru examenele pentru IELTS, Cambridge si TOEFL, precum si pentru admiterea la universitati din strainatate.

“2016 va aduce si o maturizare a pietei de training. Daca anii trecuti insa se considera ca un profesor care preda la o universitate este in acelasi timp si trainer, companiile se orienteaza spre oameni care activeaza in mediul de afaceri si care inteleg, care stiu ce inseamna a evalua si a satisface nevoile de pregatire ale cursantilor. Si iata cum <when the student is ready, the master appears>. Nevoia de servicii de calitate a pietei a impus si certificarea trainerilor la nivel international”, a adaugat trainerul Ian Browne, de asemenea parte din echipa Alpha Training Centre.

Angajati mai responsabili

O maturizare au observat trainerii si in ceea ce priveste optiunile angajatilor romani la capitolul dezvoltare profesionala. Astfel, daca in anii trecuti angajatii priveau cursurile de engleza ca pe o investitie pe care trebuie sa o faca angajatorul, in 2015 oamenii au inceput sa contientizeze impactul training-ului asupra carierei lor si asupra sanselor de promovare.
“Aceasta tendinta este una normala si este cumva o aliniere la standardele tarilor cu traditie in educatia adultilor. In alte tari, oamenii invata pe tot parcursul vietii, pentru a face fata unei piete a muncii mereu in schimbare, asa ca este imbucurator faptul ca si romanii au inceput sa fie mai responsabili in ceea ce priveste dezvoltarea lor profesionala”, a explicat trainerul Ramona Glodeanu.
Trainerul spune ca a crescut numarul angajatilor care vin singuri la traininguri si le platesc din buzunarul propriu, fiind constienti de faptul ca un curs de imbunatatire a cunostintelor de limba engleza ii poate ajuta sa obtina o promovare si salarii mai mari, deci devine astfel o investitie pentru ei. De aici si un interes mai mare vizavi de pregatirea pentru curs. “Sunt mult mai dispusi sa studieze si individual, sa vina cu intrebari si sa ceara ajutor; la asta se adauga si o atitudine pozitiva, o anumita incredere ca vor reusi, asa ca obtinem rezultate foarte bune, impreuna”, sustine Glodeanu. In acelasi timp, adauga trainerul britanic Ian Browne, “clientii au devenit mai selectivi: sunt interesati de experienta trainerului, persoane sau firme cu care acesta a mai colaborat si cer lectii demonstrative inainte de a lua o hotarare”.
“Cred ca toata lumea are de castigat din aceasta asumare a rolului activ in training: companiile au angajati mai bine pregatiti, angajatii aduc un plus valoare in activitatea lor zilnica si firmele de training se dezvolta ca urmare a cerintelor clare ale pietei”, a conchis Ramona Glodeanu.

Centrul Alpha Training Centre organizeaza cursuri de limba engleza pentru afaceri si cluburi de conversatie cu un vorbitor nativ, avand trainerii certificati sa predea engleza oriunde in lume, care au o solida experienta in livrarea de cursuri pentru zona corporate.
Acest centru a fost deschis anul acesta in cadrul unui proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investeste in oameni!, fiind de asemenea un model de afacere sociala, care sprijina si grupurile vulnerabile.
Text de: Ramona Glodeanu, trainer CELTA la Alpha Training Centre
www.cursuri-engleza.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri