AB InBev ofera aproximativ 70 de miliarde de lire sterline (peste 100 de miliarde de dolari) pentru preluarea SABMiller, pe locul al doilea in piata, scrie Mediafax.

Producatorul de bere vrea sa vanda cele doua branduri aflate in prezent in portofoliul SABMiller din cauza temerilor ca noua companie ar avea o pozitie prea puternica pe piata berii premium din Europa si ar intampina astfel opozitia autoritatilor de reglementare, a declarat pentru cotidianul britanic o sursa apropiata situatiei.

O a doua sursa informata asupra planurilor AB InBev a afirmat, pentru Financial Times, ca se ia in calcul vanzarea, dar planurile nu au fost definitivate si pot interveni, inca, schimbari.

Citeste si:

Sursele Financial Times nu au indicat un pret de vanzare, dar publicatia The Sunday Times, care a scris prima despre acest subiect, a notat ca ar trebui sa aduca venituri de mai multe miliarde.

Printre potentialii cumparatori se numara grupul Heineken - Olanda, Molson Coors - SUA si C & C Group - Irlanda.
Impreuna, AB InBev si SABMiller ar fi cea mai mare companie producatoare de bunuri de consum din lume in functie de profituri, potrivit analistilor companiei Exane BNP Paribas, care estimeaza ca grupul nou format ar obtine in 2016 un profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare de 25 de miliarde de dolari.

Grupul ar fi pe primul sau al doilea loc pe 24 din cele mai mari 30 de piete ale berii la nivel mondial, considera analistii. SABMiller, al doilea mare producator de bere la nivel mondial, este prezent pe piata romaneasca prin intermediul Ursus Breweries, care detine unitati de producere a berii la Timisoara, Buzau, Brasov si o unitate de productie de capacitate mica la Cluj. Totodata, grupul a achizitionat in 2009, prin Ursus Breweries, producatorul Bere Azuga.