Dupa ce a achizitionat compania franceza Dyneff, Rompetrol se afla in plin proces de rebranduire, urmand ca toate vechiile statii sa fie rebranduite sub numele de Rompetrol pana la finele lui 2007. De asemenea, compania petroliera romaneasca va construi prima benzinarie din Franta, existand posibilitatea ca o a doua statie sa fie construita in Spania, in primul trimestru al anului viitor.

"Avem o strategie de dezvoltare foarte agresiva atat in ceea ce priveste activitatea din Romania, cat si din Franta si Spania. Speram sa cucerim cam 35% din piata de retail din Romania", a declarat citat de NewsIn, directorul operational al companiei, Andre Naniche. El a adaugat ca Rompetrol este interesata de achizitionarea unei rafinarii in Franta, care sa ajute la dezvoltarea regionala a grupului, dar si de semnarea unor contracte de procesare cu mai multe rafinarii din regiunea Marii Mediterane.

La randul sau, presedintele Grupului Rompetrol, Dinu Patriciu, a afirmat ca grupul a inceput rebranduirea statiilor Dyneff (companie franceza achizitionata de Rompetrol la sfarsitul lui 2005, care opereaza o retea de 226 de benzinarii in Franta si depozite in Spania si Franta) si in 2007 va incheia acest proces. "Vom termina anul viitor de schimbat numele din Dyneff in Rompetrol peste tot, cu exceptia zonelor rurale, in care nu se justifica financiar sa facem astfel de investitii. Statiile sunt amortizate si vand foarte putin", a mai spus Patriciu.

Potrivit acestuia, prima benzinarie Rompetrol din Franta va fi construita de la zero pe vechiul loc al unei statii Dyneff. In ceea ce priveste planurile pentru dezvoltarea unei retele Rompetrol in Spania, omul de afaceri nu a exclus posibilitatea achizitionarii unei retele sau mai multor statii de pe aceasta piata.

4% in Franta, cat 30% in Romania

Dineff nu detine o cota de piata impresionanta in Franta, avand doar 4% din vanzarile locale. Cu toate acestea, potrivit presedintelui Rompetrol, cota de piata a Dyneff in Franta este echivalentul a 30% din piata romaneasca.

Patriciu a refuzat sa inainteze o cifra a bugetului de investitii pentru dezvoltarea grupului in Europa, spunand ca la sfarstul acestei luni va fi finalizat un plan de investitii pe cinci ani. Totodata, el a spus ca este interesat de dezvoltarea grupului pe toata zona mediterana, dar nu a dorit sa comenteze posibilitatea deschiderii unor afaceri in tari din aceasta regiune ca Grecia si Italia.

Citeste si:

Omul de afaceri a mentionat ca, in prezent, cota de piata a companiei, pe distributie, este de 20%, iar tinta pentru 2008 este de 30-35%. Potrivit presedintelui Rompetrol Grup, vanzarile din magazinele retelei contribuie cu o treime la profitul total.

"Nu vand, ca m-as plictisi"

Presedintele Rompetrol Grup, Dinu Patriciu, a mai declarat ca va pastra pachetul majoritar al companiei, chiar si in cazul vanzarii unui pachet de 10-35% din actiunile firmei catre un investitor. "Nu vand, ca m-as plictisi. Provocarea este sa construiesc ceva", a spus presedintele Rompetrol Grup.

"Mi se fac foarte multe propuneri de parteneriat din partea unor companii care doresc sa cumpere intre 10 si 35% din Rompertrol. Ascultam pe oricine, sunt foarte multi cei care vor sa investeasca in Rompetrol si este vorba de investitori strategici si de investitori financiari, dar deocamdata nu suntem interesati de nimeni", a afirmat Patriciu.

Presedintele Rompetrol Grup sustine ca indicatorii financiari ai companiei sunt "foarte buni" si nu este necesara cooptarea unui nou partener. Totusi, in cazul in care "intr-o perioada nedefinita de timp" s-ar vinde un pachet din Rompetrol, Patriciu afirma ca va pastra, totusi, participatia majoritara. El a adaugat ca un investitor strategic ar putea sa aduca companiei "cel mult relatii si capital financiar". Conform lui Patriciu, o crestere a capitalurilor proprii "este intotdeauna pozitiva, dar nu intotdeauna necesara".

Grupul Rompetrol a incheiat primele sase luni ale anului cu o pierdere financiara de sase milioane de dolari. Cu toate acestea, grupul Rompetrol a realizat in primul semestru al anului o cifra de afaceri consolidata de 2,7 miliarde de dolari, nivel care depaseste atat valoarea inregistrata in primele sase luni ale anului trecut (1,06 miliarde de dolari), cat si rezultatul obtinut in intregul an 2005 (de 2,4 miliarde de dolari).