Studiul „Best Employer 2015”, realizat in Europa Centrala si de Est inca din 2001, a masurat rata de implicare a angajatilor din companii din Romania, prin analiza unor elemente cheie precum disponibilitatea angajatilor de a recomanda compania, fidelitatea acestora, nivelul de motivatie, leadership, cultura a performantei si marca de angajator.

Adobe Systems Romania, Autonom, McDonald's Romania si Pfizer Romania isi mentin statutul, fiind prezente si in clasamentul realizat in 2014, iar Dell in 2013.

La titlu au putut accede companiile participante la cercetare, care activeaza pe piata romaneasca de cel putin trei ani si care au un numar minim de 50 angajati permanenti.

BES analizeaza nivelul de implicare (engagement) al angajatilor in baza a trei comportamente: „SAY” (angajatii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucreaza, in discutiile cu prietenii, colegii sau clientii), „STAY” (angajatii care vor sa ramana in companie pentru mai mult timp si care nu se gandesc sa o paraseasca) si „STRIVE” (angajatii care depun un efort suplimentar pentru obtinerea de rezultate pentru companie). Aceste comportamente pot fi influentate de gradul de satisfactie al angajatilor pe anumiti factori, dintre care enumeram sentimentul implinirii, autonomia, resursele, oportunitatile de invatare si dezvoltare, echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputatia angajatorului, atentia acordata angajatilor, salariul, beneficiile, recunoasterea.

"Studiul AON are unul dintre cele mai stricte si mai cuprinzatoare seturi de criterii de evaluare a angajatorilor, iar Edenred este printre foarte putinele companii care au disponibilitatea si curajul de a se «supune» unei asemenea examinari. Sunt incantat ca Edenred Romania a castigat titlul de Best Employer, este o confirmare a eforturilor intregii noastre echipe de a construi impreuna o companie solida, in baza unui dialog deschis si a unor valori pe care nu doar le predicam, ci le traim zi de zi”, a declarat Vianney du Parc, director general Edenred Romania, companie emitenta de tichete si carduri preplatite de beneficii extrasalariale.

Angajatii Edenred primesc o serie de beneficii din partea companiei, intre care carduri de masa, carduri cadou si vouchere de vacanta. In plus, angajatii Edenred pot accesa alte cinci variante de pachete de beneficii flexibile.

Citeste si:

De asemenea, angajatii Edenred au acces la diverse beneficii suplimentare, cum ar fi discounturi la hoteluri internationale si lanturi de magazine sportive, iar evenimentele cu anumite ocazii speciale sunt marcate prin activitati dedicate – Ziua aniversara Edenred, Ziua Pamantului, Ziua Alimentatiei Sanatoase, Ziua Solidaritatii.

In completarea acestor beneficii, un alt aspect care a adus Edenred titlul de Best Employer este atentia pe care echipa de resurse umane o manifesta fata de propunerile, perspectivele si aspiratiile colegilor in strategia companiei, pentru a crea planuri personalizate de dezvoltare personala. Acestea includ, printre altele, programe de training, coaching, precum si cursuri de specializare, in special in dobandirea unor competente avansate in noile tehnologii digitale care reconfigureaza lumea de business.

„In 17 ani de cand suntem prezenti in Romania, am fost prima companie care a pus bazele tichetelor de masa pe hartie si card, a tichetelor si a cardurilor cadou, de cresa, medicale. In ultimii ani am avut rezultate si realizari extraordinare atat in calitate de angajator, cat si in ceea ce priveste solutiile inovative pe care le-am lansat, de care suntem foarte mandri, iar Edenred continua sa fie o companie de succes, care redefineste standardele in domeniul sau de activitate. Imbratisam noile provocari si avem ambitia sa fim cei mai buni, iar aceasta incepe cu noi insine.” afirma Monica Angheloiu, director de Resurse Umane.

Compania Edenred este activa in Romania din anul 1998, cand a lansat pe plan local primele tichete de masa din tara, cu marca Ticket Restaurant. La nivel national, peste 35.000 de companii folosesc tichetele emise de Edenred pentru a-i recompensa, motiva si fideliza pe cei 1,5 milioane de angajati ai lor.

Studiul din acest an a implicat 35 de companii. Rezultatele se bazeaza pe raspunsurile a 15.500 de angajati, 1.150 middle manageri si 224 directori executivi, care, prin intermediul unor chestionare, si-au exprimat opinia cu privire la angajatorii lor. Acest esantion de respondenti reprezinta o populatie activa totala de peste 38.000 de angajati.

Rezultatele studiului ne arata ca implicarea este importanta pentru companiile Best Employer – rezultatul scorului de engagement al acestor companii este in crestere - 80% in 2015 fata de 78% in 2014 si 71% inregistrat in 2013.

Sursa foto: docstockmedia, Shutterstock