Domnule Schweitzer, desi proiectul X90 era numit, inainte de a fi botezat Logan, "masina de 5.000 de euro", el costa acum ceva mai mult. Romanii sunt dezamagiti de lipsa unui vehicul cu pret accesibil, mai ales ca si Solenza a fost scoasa din productie. Mai este in intentia Renault producerea unui astfel de vehicul?

In momentul in care se lanseaza un nou produs, in general se incepe cu varful de gama din doua motive. In primul rand, pentru ca astfel se creeaza o imagine a produsului respectiv si apoi pentru ca aceste produse sunt mai rentabile. La un anumit moment, care inca nu a venit, vom lansa si versiunile cu mai putine dotari care vor avea si un pret mai scazut. De curand a mai aparut o problema, daca ii putem spune asa, in sensul ca a aparut o apreciere a monedei nationale in raport cu euro, ceea ce a condus la schimbarea structurii costurilor de productie, acestea fiindu-ne mai putin favorabile in acest moment. Insa cu siguranta pot sa va spun ca va exista un vehicul, daca nu chiar de 5.000 de euro, de cinci mii si cateva sute, o versiune a modelului Logan.

Ce alte variante de carosare vor mai exista?

Cu siguranta, nu este vorba numai de versiunea actuala. Ei ii vor fi adaugate versiunea furgon si break, care vor fi fabricate in Romania, si mai este vorba de o versiune pick-up si de o varianta cu cinci usi, care va fi fabricata in Brazilia. Masina bicorp care va fi fabricata la Curitiba va fi o derivata a Loganului, va fi mai scurta pentru ca va fi eliminat portbagajul, dar va avea aceeasi baza de rulare. Pot dezvalui faptul ca va avea chiar si un alt nume.

Tocmai a fost pus in functiune noul centru de kit-uri CKD. Toate cele sapte uzine din afara tarii (Rusia, Maroc, Iran, India, Columbia, Brazilia si, in cativa ani, China) care vor produce Logan vor primi piese din Romania?

Bineinteles ca in toate tarile in care este prevazuta asamblarea Logan vom incerca sa integram cat mai multe elemente locale. Acest proiect de integrare va depinde de mai multi factori, printre care prevederile vamale din fiecare tara, apoi existenta sau nonexistenta unor furnizori care sa corespunda cerintelor noastre in materie de calitate si pret si, desigur, de volumul productiei prevazut. Consideram ca un nivel de 50% de integrare locala este rezonabil, iar restul vor fi componente care vor porni de la acest centru CKD, care va detine fie piese fabricate in Romania, fie importate. Noi am reusit sa convingem sa vina in Romania nu mai putin de 22 de producatori de echipamente care isi derulau activitatea in alte zone de pe glob.