Primul tronson al autostrazii Bucuresti - Brasov, intre Bucuresti si Ploiesti, va fi construit de consortiul romanesc format din firmele PA & CO International - Eurotrading Construct - UMB Spedition - Comaxa, care a castigat licitatia organizata de Ministerul Transporturilor.

"Licitatia a fost castigata de acest consortiu romanesc care a obtinut cel mai mare punctaj, in parte si datorita pretului redus cerut, de circa 200 milioane de euro", a declarat citat de Rompres, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

Consortiul format din cele patru firme romanesti a castigat competitia cu forma austriaca Strabag, francezii de la Vinci si compania maghiara Vegyepszer. Pentru proiectarea si construirea primului tronson al autostrazii Bucuresti - Brasov, Vinci a cerut 273 milioane de euro, Strabag - 251 milioane, Vegyepszer - 231 milione euro.

PA & CO International - Eurotrading Construct - UMB Spedition - Comaxa va asigura proiectarea si construirea tronsonului care pleaca de la kilometrul 19 al traseului stabilit pentru autostrada pana la Ploiesti deoarece pentru primii kilometri Ministerul Transporturilor va modifica traseul, urmand apoi sa se organizeze o noua licitatie pentru desemnarea firmei care va proiecta si executa lucrarea.

"Puncajul cel mai mare a fost acodat pentru pret - 60 de puncte, 10 puncte fiind acordate pentru calitatea proiectarii si executiei, 10 pentru durate executiei si 20 de puncte pentru caracteristicile tehnice. Consortiul autohton a reusit sa acumuleze 96,4 puncte, fata de 90,3 puncte Vegyepszer, 87,8 - Strabag, 83,9 la suta - Vinci", a precizat ministrul Transporturilor. Lucrarile vor incepe efectiv in luna martie a anului viitor si se vor termina in 2009.

Autostrada Bucuresti-Brasov va fi impartita pe cinci tronsoane, patru dintre acestea urmand sa fie licitate in 2006. Lucrarile sunt estimate la 1,6 miliarde euro, banii urmand sa fie alocati din surse bugetare.

Traseul autostrazii incepe din strada Petricani (km 0+000) din sectorul 2 al Bucurestiului, cu aproximativ 1.200 metri inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta, continuand cu pasajul Petricani peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, calea ferata industriala dintre statiile de cale ferata Baneasa si Pantelimon si un drum adiacent cailor ferate.