Compania va incheia anul 2015 cu vanzari in valoare de 4,7 milioane de euro, in crestere cu 15% comparativ cu anul anterior. Din totalul vanzarilor, 30% reprezinta exporturile de ciorapi, respectiv aproximativ 1,4 milioane de euro.

"Estimam ca vom incheia anul 2015 cu o cifra de afaceri in jurul a 4,7 milioane euro, cu 15% mai mult decat in anul precedent. Notam astfel o evolutie crescatoare a afacerii ca urmare a dezvoltarii retelei de distributie atat in tara cat si in afara ei", a declarat pentru wall-street.ro Ispir Constantin, manager general Ciserom.

Sosetele produse de Ciserom se gasesc in cele doua magazine proprii din orasul Sebes, in majoritatea hypermarketurilor, in magazine de cartier si in magazine cu specific textil.

De asemenea, pentru a tine cont de schimbarea obiceiurilor de cumparare a romanilor, compania a dezvoltat un magazin online propriu.

Cresterea exporturilor, tinta a companiei

"Prin prisma evolutiei vanzarilor proprii si a evolutiei financiare, putem spune ca 2015 a reprezentat un an bun pentru piata de textile in general si de sosete in particular. Date fiind estimarile noastre, in crestere fata de anul precedent, vedem in 2016 un an cu mari oportunitati de extindere a vanzarilor si de crestere a cifrei de afaceri, precum si de crestere a exporturilor, cu interes mai ales pentru pietele nordice", a precizat Constantin.

In momentul de fata, ponderea intre vanzarea produselor pe piata interna si exporturile este inca disproportionata, insa procentul exporturilor, de 30%, reprezinta un real indicator pentru ceea ce incep sa insemne produsele romanesti pe pietele straine si credibilitatea pe care tindem sa ne-o castigam. Trendul ascendent in acest sens ne ofera perspective incurajatoare si, de ce nu, ambitioase.

Astfel, in 2016 compania isi propune sa isi creasca vanzarile cu 10% (aproximativ 5,2 milioane de euro) si sa atace noi piete de export.

"In acest sens, anul 2016 se anunta a fi unul promitator si provocator, pentru ca ne-am propus o crestere cu 10% a cifrei de afaceri, castigarea de noi clienti la export mai ales pe pietele nordice si cresterea cifrei de afaceri in relatia cu hypermaket-urile", a explicat Ispir Constantin, manager general Ciserom.

Pentru anul viitor, cresterea de 10% a cifrei de afacere totale pe care ne-o propunem, estimam ca va merge in proportie de 5-6% catre piata interna, diferenta fiind cresteri la export.

In prezent, compania exporta ciorapi in Germania, Italia, Franta, Spania, Israel, SUA, tarile nodice si baltice.

Importanta unei sosete bine alese

Ispir Constantin spune ca soseta, obiect vestimentar nelipsit din orice garderoba, precum si accesoriu care poate da culoare si personalitate unei tinute, a revenit in forta sezonul acesta, alaturi de dresuri si jambiere.

Accentul se pune pe culoare, imprimeuri si extravaganta. O soseta deosebita purtata «la vedere» te poate scoate din anonimat, la fel cum una prost aleasa iti poate aduce deservicii in ceea ce priveste propria imagine.

"Soseta are o moda a ei, iar noi suntem permanent preocupati de tendintele coloristice si de design ale fiecarui sezon. Prin urmare, dezvoltam permanent colectii speciale, cu teme specifice", a mentionat Constantin.

In 2015, Ciserom a dezvoltat un proiect de investitii in valoare de 600.000 de euro din bani europeni, prin care a achizitionat masini de tricotat electronice, masini de incheiat si linii de calcat de ultima generatie, in fabrica din Sebes, cu scopul optimizarii fluxului tehnologic si ridicarea standardelor de calitate pentru produse.

"Pentru anul 2016, investitiile vor merge in zona de standardizare si optimizare a fluxului de productie si a informatiilor, precum si optimizarea stocurilor prin implementarea unui sistem ERP. De asemenea, vom investi in continuare in tehnologii de ultima generatie cu productivitate mare si consumuri energetice minime, astfel incat produsele noastre sa fie competitive atat pe piata interna cat si la export", a mai spus managerul companiei.

In prezent, compania Ciserom are 320 de angajati si vizeaza noi angajari pe viitor in echipele de marketing si vanzari si in productie.

Citeste si:

Povestea companiei Ciserom

Povestea Ciserom a inceput in anii ´20, perioada in care in orasul Sebes se dezvolta comertul, mestesugurile, mici fabrici de textile (tricotaje, pielarie, palarii). In anul 1927, a fost infiintata fabrica GBL de catre germanul Gustav Bahner, care provenea din cartierul Liechtenstein, orasul Oberlungwitz. La infiintare, compania producea 210.000 de perechi de sosete lunar, cu 150 de munictori.

In perioada 1944-1946 firma a fost trecuta in patrimoniul statului roman, iar dupa 1946 pana in 1954 s-a aflat sub administrare sovietica, sub numele Textila Banat (TEBA).

Incepand cu 6 aprilie 1954 compania a devenit intreprindere romana de stat, fiindu-i schimbat numele o data in plus in Fabrica de ciorapi si tricotaje Sebesul. Sub acest nume a cunoscut o dezvoltare si modernizare puternica, ajungand in 1989 sa produca 176.000 de perechi pe zi si castigand multe piete noi: Germania, URSS, Belgia, Franta, Irak sau Libia.

Dupa Revolutia din decembrie 1989, firma si-a schimbat numele in Ciserom (CIorapi-SEbes-ROMania), iar incepand cu 1995 a devenit societate privata cu capital autohton.

Portofoliul Ciserom numara in jur de 180 de produse.

Actiunile Ciserom sunt detinute de peste 800 de persoane, angajati si fosti angajati ai companiei, cel mai mare pachet de actiuni (aproximativ 26%) fiind detinut de Constantin Ispir.

Principalul competitor al companiei Ciserom pe piata de ciorapi este Mondex.