Decathlon, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive si outdoor, a ajuns in 2015 la o cifra de afaceri de 500 milioane de lei, in crestere cu 60% fata de 2014. Compania, care detine deja 17 magazine in Romania, va continua sa se extinda, dar nu si daca va fi nevoita ca pentru asta sa creasca preturile produselor.

Retailerul de produse sportive Decathlon, care opereaza o retea de 17 magazine in Romania, a avut in 2015 o cifra de afaceri de 500 milioane de lei, in crestere cu peste 60% fata de 2014 si dubla fata de 2013. Compania, prezenta pe piata romaneasca din 2009, este controlata de familia franceza Mulliez, care detine si hipermarketurile Auchan si retea de bricolaj Leroy Merlin. In 2014, afacerile Decathlon Romania au fost de 310 milioane de lei, respectiv de 234 milioane de lei in 2013.

„Romania e cea mai dificila piata in termeni de aprovizionare, din cauza diferentelor de temperatura, a reliefului”, a spus Eric Mazillier, Country Manager al Decathlon Romania, intr-o conferinta de presa. Dupa ce a ajuns la 17 magazine, Decathlon se uita pentru o eventuala extindere la toate regiunile tarii, in principal catre orasele mari, dar acest proces nu va fi facut cu orice pret.

„Daca gasim zece oportunitati, deschidem zece magazine, dar daca pentru a deschide un nou magazin trebuie sa cresc preturile, nu o s-o fac”, a adaugat Mazillier. Compania are deja magazine in orase precum Constanta, Ploiesti, Brasov, Targu-Mures, Suceava, Iasi, Sibiu, Cluj-Napoca, Timisoara, Oradea, Targu Jiu si Craiova. Potrivit lui Mazzilier, compania a scazut preturile cu pana la 20% in ultimii ani.

In Capitala, Decathlon are deja patru unitati, iar Mazzilier spune ca intre ele nu exista diferente in privinta vanzarilor. Cel mai nou magazin al companiei este amplasat in Baneasa, langa Ikea, si este cel mai mare din intreaga retea, cu o suprafata de 3.900 metri patrati. La nivel national, avansarea unei cifre privind cota de piata a companiei este dificila, intrucat „in Romania piata nu este inca la maturitate”, a adaugat el. Decathlon comercializeaza atat marci proprii de produse sportive, cat si alte branduri de profil, si concureaza cu companii precum Intersport sau Hervis.

Compania are si activitati de productie pe piata locala, printre produsele fabricate numarandu-se biciclete, haine si incaltaminte.

Sursa foto: Toni Genes

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri