Totodata, in Original Unverpackt nu se regasesc branduri populare, ci mai degraba produse bio. Acestea sunt asezate pe rafturi in containere, in borcane mari de sticla, in cosuri sau chiar in saci de panza, potrivit theplaidzebra.com.

Cum functioneaza primul supermarket cu pierderi zero din lume?

Clientii Original Unverpackt pot veni de acasa cu propriile recipiente sau pot cumpara din supermarket borcane de sticla sau pungi de hartie reciclabile. Magazinul comercializeaza atat produse de uz casnic, cat si produse cosmetice.

In privinta preturilor, unele produse oferite de Original Unverpackt sunt mai scumpe, in primul rand pentru ca sunt organice. In schimb, altele sunt la fel sau chiar mai ieftine decat in supermarketurile standard. Conceptul de “adauga cat vrei in recipient” poate fi de mare ajutor pentru ca, in acest fel consumatorii cumpara fix cantitatea necesara, nu sunt tentati sa umple cosul si platesc mai putin si nu mai au ce sa arunce.

Lansat in 2014 de Sara Wolf si Milena Glimbovski, supermarketul are la baza ideea de a contribui la lupta impotriva deseurilor de ambalaje si de a vinde produsele intr-o maniera sustenabila. Conform unor studii derulate in 2013, anual se acumuleaza 12 milioane de tone de deseuri alimentare in valoare de 19 miliarde de lire. Aceleasi studii arata ca 75% din aceasta risipa ar fi putut fi evitata daca ar fi fost luate masuri.

O astfel de masura este Original Unverpackt, spun fondatoarele supermarketului, care considera ca e mai important sa actionezi si sa fii parte a solutiei, potrivit DailyMail. Desi multi sunt de parere ca este putin probabil ca acest tip de supermarket sustenabil sa se extinda in mai multe tari, constientizarea si cererea pentru solutii impotriva deseurilor alimentare vor acelera, fara indoiala, procesul.