Extinderea va fi facuta prin deschiderea unor magazine de tip <<pop-up store>>. Mai exact, cei de la Tudor Personal Tailor vor inchiria spatii in hoteluri de lux pentru a-si prezenta produsele. Spatiile care vor fi transformate in magazine de moda vor fi inchiriate timp de doua saptamani-o luna.

“Este un model de magazin pe care le-am vazut in Statele Unite. Astfel, clientii vor putea vedea produsele, le vor putea incerca. Apoi, daca le vor placea, isi vor putea comanda produsele in magazinul nostru online. Daca vom vedea o crestere a traficului online din aceste tari si daca vom primi destule comenzi, intr-un final vom deschide si magazine fizice in aceste orase. Insa deschiderea unui magazin fizic costa mult, chiriile sunt foarte mari si inainte de a face acest pas vrem sa testam. Ne intereseaza Londra, Berlin si Viena pentru ca acestea sunt orase in care sunt multi expati romani, in jur de 5.000-6.000 in fiecare dintre ele”, a explicat Dan.

Investitia intr-un magazin de tip pop-up va fi de circa 20-30.000 de euro. Prima unitate care va fi deschisa va fi in Londra, iar aceasta va fi inaugurata in toamna acestui an.

2015, primul an de profit. Extinderea internationala este singura metoda de crestere

“Directia internationala este singura metoda de crestere pentru noi. Romania am acoperit-o deja. Sper ca anul acesta vanzarile internationale sa insemne 5-10% din cifra de afaceri si macar sa ne acoperim costurile”, spune antreprenorul.

Marius Dan estimeaza o cifra de afaceri de circa 6,3-6,5 milioane de lei anul acesta, in crestere cu 30% fata de 2015. Anul trecut a fost primul an de profit al companiei, acesta fiind de circa 500.000 de lei, adica 10% din cifra de afaceri.

“Abia anul trecut am reusit sa terminam investitiile pe care le aveam de facut si dupa cinci ani am invatat cum sa facem business”, a afirmat fondatorul Tudor Personal Tailor.

Inchid magazinul din Bucuresti din Hotelul Hilton. Flagship store in Floreasca

Businessul a fost lansat in toamna lui 2010 cu o investitie de circa 14.000 de euro. In prezent Tudor Tailor are patru magazine (doua in Bucuresti, unul in Cluj-Napoca si unul in Timisoara), insa la inceputul lui februarie unitatea din Hotelul Hilton din Capitala va fi inchisa.

“Bucurestiul nu este Viena, nu este un oras cu foarte mult comert stradal”, a spus Marius Dan despre inchiderea unitatii de la Hilton.

Aceasta a fost a doua unitate Tudor Personal Tailor si a fost deschisa in 2013. Primul magazin a fost deschis in 2011 in zona Unirii din Bucuresti, insa a fost inchis in 2014.

Citeste si:

Asftfel, de saptamana viitoare producatorul de haine pentru barbati va avea in Bucuresti doar magazinul din apropiere de Piata Floreasca. Aceasta unitate este cea mai importanta unitate (flagship store) a Tudor Personal Tailor, in magazinul deschis in toamna trecuta fiind investita suma de 100.000 de euro.

Multinationalele liberalizeaza codurile vestimentare: barbatii trec de la costume gri si negre la sacouri rosii si in carouri

In ceea ce priveste cosul meu mediu de cumparaturi Marius Dan spune ca acesta a ramas stabil, in jurul a 700-900 de euro. In general, o camasa Tudor Personal Tailor costa 100-150 de euro, un costum 800 de euro, iar o pereche de pantofi 250-350 de euro.

“Au aparut concurenti, ceea ce este bine pentru ca educam piata. Daca in urma cu cinci ani 90% dintre costumele vandute erau gri, bleumarin si negru, acum vedem o diversificare. De exemplu, am vandut tot mai multe sacouri culoarea rosu, albastru electric, dar si in carouri. Este un aer mai relaxat in companii, multe au introdus <<casual Friday>>, iar acest lucru se simte. Se liberalizeaza codurile de vestimentatie in companii, sunt mai putine restrictii…pentru ca nu poti pastra astfel oamenii. Iar multiisi creeaza un stil propriu. Daca mergi vara la o terasa vei vedea barbati care poarta sacou. Daca inainte mergeau in tricou, iar apoi au trecut la camasa...acum, peste camasa, isi iau si un sacou subtire. Este un lucru care tine de respect, intram in grafic”, afirma Marius Dan.

O alta tendinta este cresterea vanzarilor de pantofi, paltoane si accesorii precum manusi si fulare.

Cele trei magazine Tudor Personal Tailor au, in total, circa 40-50 de clienti pe luna, iar acestia fac cumparaturi de doua-trei ori pe an.

“Media de varsta a scazut de la 40 de ani la 30 de ani pentru ca noua generatie este foarte pregatita si stie ce vrea. Daca inainte aveam clienti mai mult antreprenori, acum vin si multi oameni din middle si top management din multinationale pentru ca s-au mai relaxat in privinta vestimentatiei. Sunt oameni care castiga 800-1.200 de euro pe luna si care prefera sa isi cumpere un sacou in loc de trei din mall”, a mai spus Marius Dan.