"In ultimii doi ani, apropierea aderarii la Uniunea Europeana a produs efervescenta pe piata romaneasca de medicamente. Fiind o companie importanta a existat si exista interes pentru Labormed din partea celor hotarati sa investeasca in Romania, fie fonduri de investitii sau companii farmaceutice,” a declarat pentru NewsIn directorul general al companiei, Xeni-Camelia Dicu. “Dar Labormed Pharma nu are intentia sa vanda,” a precizat ea.

In ultimele 12 luni, trei jucatori importanti de pe piata de profil din Romania si-au gasit actionari majoritari noi: Sicomed, care a fost cumparat de catre compania ceha Zentiva, Sindan a fost achizionat de catre Actavis, iar Terapia - de catre indienii de la Ranbaxy. in momentul de fata, unica companie de talie mare care asteapta un investitor strategic ramane Antibiotice Iasi, insa procesul de privatizare a acesteia se confrunta cu dificultati inca in faza selectarii unui evaluator al activelor societatii.

Labormed Pharma, companie cu capital integral romanesc detinut de persoane fizice, este interesata doar de parteneriate de productie. “Cand vom finaliza noua fabrica, ne vom deschide catre colaborari privind fabricarea medicamentelor sub contract sau sublicentieri. Ne vom orienta catre colaborari cu firme din Uniunea Europeana”, a spus directorul Labormed Pharma.

Noua unitate a costat opt milioane de euro si va tripla capacitatea de productie a companiei farmaceutice la 1,5 miliarde de doze anual la momentul cand va deveni functionala, cel mai probabil in prima jumatate a anului viitor, conform spuselor oficialilor companiei. Noua fabrica, care este in faza finala de constructie, este la Bucuresti si vine in locul celor doua unitati de productie existente. “Dupa ce noua fabrica va deveni operationala, una dintre fostele unitati va fi abandonata iar cealalta se va transforma intr-un centru de studii bioanalitice”, a spus Xeni-Camelia Dicu.

LaborMed Pharma a inregistrat vanzari de peste 12,7 milioane de euro in primul semestru al acestui an, cu 47% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Producatorul roman s-a situat in primul semestru 2006 pe pe pozitia a 15-a in termeni valorici pe pieta farmaceutica (in crestere cu o pozitie fata de anul 2005) si pe pozitia a 7-a in termeni volumici (in crestere cu doua pozitii fata de anul 2005), sustin reprezentantii companiei.

Citeste si:

Cota de piata detinuta de LaborMed Pharma in primul semestru 2006 a depasit pentru prima data nivelul de 2% in valoare, respectiv 3,4% in volum. Evolutia a fost determinata de produsele noi, cresterea pietei pe segmentele abordate prin portofoliul companiei, investitiile in pregatirea fortei de vanzari si a celei de promovare.

LaborMed Pharma a incheiat anul 2005 cu vanzari de 19,5 milioane euro, in crestere cu peste 75% fata de anul precedent, ocupand locul doi pe segmentul produselor cardiovasculare. “Din pacate nu cred ca vom realiza anul acesta cifra de vinzari prognozata, de 30 de milioane de euro. Vom realiza aproape 90% din aceasta cifra”, a spus directorul general al Labormed. Cauza principalainsa nu este investitia in noua unitate de productie.

“Una din gamele noastre principale de produse, antidiabeticele orale, nu este inca pe piata, datorita discutiilor care exista privind programul national de diabet.” Pana in prezent, medicamentele pentru diabet, cuprinse in programul national si compensate 100%, se achizitionau prin licitatie nationala.

Portofoliul companiei include in prezent circa 70 de medicamente, in diverse arii terapeutice. Compania este prezenta pe piata romaneasca in special in segmentul produselor cardiovasculare. in cadrul acestuia, medicatia antihipertensiva reprezinta produsele cele mai de succes din portofoliul LaborMed Pharma.

Privind evolutia pietei farmaceutice romanesti, directorul general al Labormed Pharma considera ca o crestere semnificativa a acesteia se va inregistra in special dupa 2008. “Anul 2007 este un an al incercarii de a intelege mai bine a consecintelor aderarii”, a spus Dicu.