Compania a primit o serie de sesizari de la clienti care au semnalat ca abajururile de sticla s-au desprins si au cazut, fie in timpul utilizarii, fie in timpul asamblarii. In urma unei anchete preliminare initiate de companie, a rezultat ca doua posibile cauze pot fi: uzarea in timp a clemelor de plastic folosite pentru sustinerea sticlei sau faptul ca, uneori, plafonierele pot fi asamblate incorect, ceea ce creeaza presiune pe abajurul de sticla.

Toate produsele IKEA sunt testate in conformitate cu standardele de siguranta si legislatia in vigoare. Cele trei modele de plafoniere au fost testate atat in timpul fazei de dezvoltare de produs, cat si in timpul productiei. In plus, au fost testate de laboratoare externe pentru a verifica conformitatea cu standardele in vigoare si au trecut toate testele de siguranta. Din pacate, in acest caz, testele nu au fost suficiente pentru a descoperi riscul desprinderii abajururilor mai devreme.

Actionam imediat ce descoperim ca un produs IKEA nu se ridica la nivelul cerintelor si standardelor de siguranta IKEA. Prin urmare, compania a decis retragerea de la vanzare si rechemarea de pe piata a tuturor plafonierelor HYBY, LOCK si RINNA, pentru a preveni orice posibilitate de producere a vreunui incident.

Plafonierele de sticla HYBY si LOCK au fost vandute in toate tarile in care se afla magazine IKEA; LOCK din 2002 si HYBY din 2012. RINNA a fost vanduta in unsprezece tari europene si in China, incepand din 2010. Vanzarile totale au fost de peste 25 de milioane de bucati, din toate cele trei produse.

Citeste si:

Din magazinul IKEA din Bucuresti au fost cumparate:
• 5.775 plafoniere HYBY, la pretul de 44,9 lei, incepand din anul 2012, cu urmatorul cod de produs: 901.964.32.
• 125.730 plafoniere LOCK, la pretul de 16,9 lei, incepand din anul 2007, cu urmatorul cod de produs: 000.556.91.
Plafonierele RINNA nu au fost expuse la vanzare in Bucuresti.

Magazinul IKEA din Baneasa nu mai are aceste produse la vanzare si nu a primit nicio sesizare de la clienti in privinta niciunuia dintre acestea.

Clientii care au cumparat plafoniere HYBY si LOCK sunt invitati la departamentul Relatii Clienti din magazin pentru a returna produsul si pentru a primi inapoi suma integrala. Dovada platii (bonul) nu este necesara.