“La inceput, in 2008-2009, primeam una-doua comenzi pe zi. Cand aveam trei, era sarbatoare!”, isi aminteste, zambind, Roxana. “Acum procesam circa 250-300 de comenzi/zi, insa, din pacate, nu reusim tot timpul sa facem fata”.

In prezent, Farmacia Tei are 117 angajati, dintre care 12 oameni exclusiv pe partea online si 3 oameni care se ocupa de impachetari. “Nu sunt suficienti, vrem sa dublam numarul lor, la 24, anul acesta”, spune ea.

Tot anul acesta, compania va mai inaugura o farmacie, tot in Bucuresti, urmand ca din 2017 sa urmeze extinderea in tara. “Vom incepe cu Iasi-ul deoarece se afla pe locul trei in ceea ce priveste ponderea comenzilor online. Constanta este mult mai concurentiala si, de asemenea, este prea aproape de Bucuresti”, explica Roxana.

Fiind o legislatie destul de restrictiva in industria medicala, pe online farmacia nu poate livra decat anumite categorii de produse – suplimente alimentare, ceaiuri, cosmetice si, mai nou, suplimente pentru sportivi si tehnica medicala. “In urmatoarea farmacie vom avea un spatiu mai generos si le vom putea depozita”.

Plata cu cardul online reprezinta circa 15% din volumul de comenzi al companiei. “In general, cei cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani cumpar asi platesc asa. In farmacii avem ghisee separate pentru comenzile cumparate online, cu ridicare in magazine – acesta fiind si avantajul major – castigi timp”.

In ceea ce priveste piata farma, 2016 va fi o continuare a ceea ce s-a intampalt in 2015. “Numarul si puterea farmaciilor independente vor scadea semnificativ, in fata celor de lant. Puterea financiara si de marketing va face diferenta – majoritatea celor de lant au un spate un depozit, au alta sustinere”, spune Roxana Maftei. “Sper ca si la noi, ca in Germania sau Spania, farmaciile independente sa adere la un lant virtual – managementul s-ar pastra propriu, identitatea juridica, insa ar putea accesa medicamente la preturi corecte”.

In ceea ce priveste nivelul afacerilor, in 2015 cifra a crescut cu 42% fata de 2014. Cosurile offline si online au ramas insa similare, in jurul cifrei de 70 de lei offline si respectiv 200 lei online – de aproape trei ori mai mult.

Urmareste emisiunea integrala cu Roxana Maftei si, in comentarii, spune-ne cum ti se pare business-ul antreprenorilor romani.