"Nu o data mi s-a intamplat – circul frecvent cu compania Tarom – sa vina pilotii la mine si sa-mi spuna: faceti ceva, ca se duce compania de rapa, ajungem sa intram in faliment. Problema e binecunoscuta – este compania suprapopulata in zona de mentenanta, refuza sa ia alte avioane pentru care sa faca mentenanta, sa incerce macar sa rentabilizeze aceasta zona. Cheltuielile sunt prea mari in raport cu numarul de avioane si de pasageri. Nu este nevoie de multa stiinta pentru treaba asta. In mod normal, un manager putea sa ia deciziile corecte", a declarat Tariceanu, conform Mediafax.

El a mai spus ca nu are o prognoza prea buna pentru Tarom. "Asa cum merg lucrurile, putem sa vorbim despre proverbul vechi romanesc: ce ii trebuie chelului tichie de margaritar – sa achizitioneze alte avioane...In loc ca Taromul sa devina un hub regional, care sa aduca calatorii din Moldova, Bulgaria, din fosta Iugoslavie la Bucuresti, sa-i distribuie mai departe, Tarom nu a facut nimic, si-a restrans cursele pe an ce a trecut", a adaugat presedintele Senatului.

El a mai spus ca firmele private se extind, in timp ce activitatea Tarom se contracta.

Citeste si:

"Exista companii private care prospera, pentru ca, in toata aceasta perioada de dezvoltare a transporturilor aeriene, competitia nu sta sa doarma, cum doarme conducerea Tarom. (...) Sunt 2,5 milioane de romani in Spania si Italia. Toate aceste destinatii sunt deservite, cu precadere, de aceste companii private. Tarom in perioada asta se strange, se strange ca o lamaie si moare", a mai sustinut Calin Popescu Tariceanu.

Corpul de control al ministrului Transporturilor a fost trimis la Tarom pentru a analiza de ce aeronavele companiei inregistreaza intarzieri chiar si de 2-3 ore, a declarat, marti, in plenul Senatului, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a vorbit si despre restructurarea companiei.
El a mai spus ca a cerut conducerii companiei un plan de masuri pe termen scurt pentru remedierea situatiei. "Flota Tarom este invechita. Avem 23 de aeronave care sunt eterogene. Sunt trei marci diferite de aeronave, fiecare avand cate 2-3 tipuri de aeronave. Aceasta creeaza dificultati foarte mari la intretinere, la operare, practic nefiind zi in care aceasta companie sa nu inreghistreze intarzieri", a precizat Costescu.

De asemenea, ministrul Transporturilor a adaugat ca a fost demarata o procedura de achizitie de consultanta pentru restructurare.

Sursa foto: Mediafax Foto