Daniel Cirstea, directorul general al Profi Rom Food, unul dintre cei mai mari jucatori din retailul local, pariaza pe zona rurala ca unul dintre pilonii de dezvoltare al companiei in urmatorii cinci ani in detrimentul online-ului.

Pentru acest an retailerul Profi isi propune sa deschida cel putin 93 de magazine, investitia bugetata depasind 40 de milioane de euro atat in inaugurarea de noi unitati (urban si rural), cat si in dezvoltarea facilitatilor logistice.

”In Romania aproape 50% din populatie traieste in zona rurala. Credem cu tarie ca aceasta zona se va dezvolta in viitorul apropiat. Comertul modern trebuie sa ajunga si aici, iar noi vrem sa fim primii care facem acest pas ferm catre clientii din zona rurala”, a spus pentru wall-street.ro Daniel Cirstea.
Profi a intrat deja in zona rurala prin conceptul de magazine Loco, lansat in luna august a anului trecut. In prezent, reteaua numara la nivel national 23 de magazine Loco.

”Strategia noastra pleaca de la o intrebare cat se poate de simpla: De ce sateanul trebuie sa plateasca sase lei pentru litrul de ulei pe care oraseanul il cumpara cu cel mult patru? In concluzie, dupa ce am facut teste pentru a gasi formula optima de magazin pentru zone din afara marilor orase, am definitivat conceptul Loco. Gama de produse dintr-un astfel de magazin este putin diferita fata de cea a conceptelor urbane Standard si City in sensul ca este mai restransa in ce le priveste pe cele pe care oamenii si le produc in gospodarie, si mai extinsa in zona non-food, de care cei din localitatile rurale au mai mare nevoie”, explica directorul general Profi.

Valoarea cosului mediu in zonele rurale este mult mai mare fata de cel din marile orase

In opinia sa, poate fi observata o modernizare a zonei rurale, tendinta ce poate fi surprinsa, spre exemplu, in consumul de carne proaspata. ”Valoarea cosului mediu in zonele rurale este mult mai mare fata de cel din marile orase, dar frecventa de cumparare este mai redusa. De altfel este un trend normal, avand in vedere ca un magazin de comert modern in zona rurala este privit ca <<un hyper magazin al comunitatii>>”, explica Daniel Cirstea.

Daca majoritatea retailerilor din piata s-au orientat in ultimii doi ani catre comertul online, Profi a pariat in schimb pe zona rurala unde, in urmatorii cinci ani, isi propune sa devina cel mai important jucator. Anul trecut compania anunta ca intentioneaza sa imprumute 109,5 mil. euro de la BERD, inclusiv pentru investitii in zone rurale. Cea mai recenta miscare in zona online apartine retailerului german Kaufland, liderul pietei de profil din Romania, care isi propune sa intre in comertul electronic de anul viitor.

Comertul modern (cu precadere comertul de proximitate) va continua sa castige teren in fata comertului traditional

Un alt obiectiv setat pentru acest an de Profi este majorarea cifrei de afaceri cu peste 30%. Pentru 2015 retailerul estima afaceri de peste 550 milioane de euro. Unul dintre pilonii de crestere pentru 2016 il constituie magazinele noi. In prezent, Profi are 375 de magazine. Retailerul este detinut de fondul de investitii Enterprise Investors.

”Comertul modern (cu precadere comertul de proximitate) va continua sa castige teren in fata comertului traditional, iar consumatorul va avea exigente din ce in ce mai ridicate in ceea ce priveste timpul petrecut la cumparaturi precum si calitatea actului de vanzare-cumparare”, declara Daniel Cirstea.

Acesta considera ca retailerii, autoritatile, producatorii si consumatorii ar trebui ”sa se aseze la aceeasi masa” si sa inteleaga modul in care ar putea dezvolta nivelul de trai al clientilor, angajatilor, intr-o alta maniera ”decat cea balcanica”. ”Miza principala anul acesta este sa castigam incredere unii in altii si toti in statul roman. In momentul in care va exista incredere deplina intre cele 3 parti, iar aceasta va fi dublata de increderea tuturor in statul roman, putem spune ca suntem pe drumul corect”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri