Compania condusa de catre antreprenorul roman Horatiu Tepes a reusit un nou record pe piata de profil la nivel local, asta dupa ce a produs si comercializat peste 5,5 milioane de mp de tigla.

Compania a fost pentru al doilea an consecutiv si cel mai mare consumator roman de tabla prevopsita cu peste 40.000 de tone procesate.

„In 2015 am realizat o cifra de afaceri de 191 milioane de lei, echivalentul a circa 43 de milioane de euro. Cresterea de 42% a fost determinata in principal de investitiile realizate anul trecut pentru cresterea si diversificarea gamei de productie, dar si de maturizarea investitiilor realizate in anii precedenti. Doar anul trecut am instalat 10 noi linii de productie de accesorii pentru acoperis si tigla metalica si am avut alte 3 linii instalate in 2014 care s-au aflat in primul an complet de functionare”, a declarat Horatiu Tepes, care sustine ca au inceput sa se vada eforturilor companiei de educare a pietei.

„Vanzarile pentru sistemul pluvial au crescut cu 30% fata de 2014, ajungand la vanzari de peste 6 milioane de euro. In 2015, aproximativ 90% dintre clienti au optat pentru sistemul complet pentru acoperis, spre deosebire de anii trecuti cand inregistram doar 60% din comenzi pentru un sistem complet. Aceste performante ne indica o maturizare a comportamentului de consum”, a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.

Bilka ajunge la o cota de circa 30% pe piata

Compania din Brasov a inregistrat cresteri peste evolutia pietei, fapt ce a dus si la cresterea cotei de piata. Daca in 2014 Bilka detinea 24% din piata autohtona de tigla metalica, in 2015 a ajuns la aproximativ 28%.

Citeste si:

”Castigarea anuala de cota de piata vine in urma strategiei de business care este gandita pe termen lung. Suntem o companie care se dezvolta constant si contribuie la cresterea pietei. Aceasta abordare ne aduce an de an o crestere a cotei de piata”, a declarat Horatiu Tepes.

Piata de acoperisuri in 2015, in crestere cu 10%

Conform studiilor interne ale companiei, piata de acoperisuri metalice a inregistrat in 2015 o crestere medie de 10%. Compania estimeaza ca in 2015, piata a depasit ca si volum nivelul din 2008, ajungand la aproximativ 20 milioane mp de invelitori metalice comercializate.

”Spre deosebire de anii trecuti, am observat o crestere la nivelul pietei generata de lucrarile rezidentiale noi care estimam ca reprezinta peste 50% din totalul pietei. Acest trend se poate mentine si in 2016 daca conditiile de creditare si sustinerea achizitionarii de locuinte noi din partea statului nu sufera modificari drastice”, a declarat Tepes.

Bilka, investitii de 3 milioane de euro bugetate pentru 2016

In 2016 o directie importanta in strategia de business a companiei este continuarea planului investitional demarat in 2014, care se ridica la 10 milioane de euro. Investitiile bugetate pentru anul acesta se ridica la 3 milioane de euro si vizeaza in principal achizitia de noi linii de productie necesare inchiderii seriei de investitii pentru produsele cu destinatie rezidential.

”Cresterea vanzarilor, oportunitatile identificate in piata si previziunile pozitive pentru urmatorii ani, sunt factorii care ne permit sa mentinem un ritm alert al procesului de investitii”, a precizat Horatiu Tepes.

Bilka este in prezent cel mai mare producator de tigla metalica si de acoperisuri din Romania, pe o piata pe care mai activeaza nume precum Depaco (Wetterbest), Lindab, Megaprofil sau Coilprofil.